دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون آموزش ستاد کل نیروهای مسلح

سردار سلیمانی ریشه دشمن را در منطقه خشکاند

معاون آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در آیین گرامی‌داشت سیدالشهدای مقاومت، سردار سلیمانی و شهدای جهان اسلام، گفت: شهید سلیمانی ریشه دشمن را در منطقه خشکاند اما دشمن دست‌بردار نیست.

البرز- رمزگشانیوز؛ سردار سید یوسف مولایی عصر شنبه در آیین گرامی داشت سیدالشهدای مقاومت، سردار سلیمانی و شهدای جهان اسلام که در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این سردار رشید اسلام و شهدای حادثه تروریستی کرمان، افزود: این روزها مشاهده می‌کنیم که برخی انسان‌های پست‌فطرت که روزی نان‌خور جمهوری اسلامی بوده‌اند در فضای مجازی حرف‌های بی‌ربطی می‌زنند.
وی تصریح کرد: بنابراین لازم می‌دانم چند سؤال را مطرح کنم و مستند گونه به آنها پاسخ دهم. شهید سلیمانی چه کرده بود و کیفرخواست شهادت وی از زبان آمریکایی‌ها چیست؟ آنها طی ۱۵۰ سال گذشته بارها و بارها انسان‌های بزرگی را در کشورهای مختلف در سمت‌های گوناگون از جمله رئیس‌جمهور، به‌طور مستقیم (شیمیایی، فیزیکی، با گلوله یا از طریق هسته‌ای) ترور کرده‌اند اما هیچ‌وقت رئیس‌جمهور آمریکا اذعان نکرده بود که به دستور وی انجام‌شده است.
معاون آموزش ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: چه اتفاقی افتاد که پس از به شهادت رساندن سردار سلیمانی، رئیس‌جمهور آمریکا از پشت تریبون اعلام کرد که این حمله تروریستی به دستور وی انجام‌شده است؟ به گفته رهبر معظم انقلاب، یکی از کارکردهای شهید سلیمانی که کیفرخواست ترور وی مبتنی بر آن است، نقش بر آب کردن نقشه‌های آمریکایی‌هاست.
مولایی در ادامه به طرح خاورمیانه جدید (تقسیم کشورهای اسلامی به اجزای کوچک‌تر) که یکی از نقشه‌های آمریکایی‌ها بود، اشاره کرد گفت: ۴۵ سال است که برای کردستان یعنی یک‌بیستم نقشه، شهید داده و هنوز هم شهید می‌دهیم. دشمن می‌خواست نقشه خود را در منطقه پیاده کند و هنوز آرم آمریکایی‌ها زیر آن نقشه‌ها وجود دارد.
وی گفت: آنها معتقد بودند نمی‌توان ایران بزرگ را زیر سلطه آورد و باید آن را به چهار قسمت تقسیم کرد اما این شهید والامقام کاری کرد که شاید ۵۰ سال بعد، متوجه اهمیت اقدامات وی شویم زیرا اسنادی که آمریکایی‌ها دارند هنوز از طبقه‌بندی خارج نشده است.
سردار مولایی اضافه کرد: به گفته کارشناسان آمریکایی، هفت ماه پیش از ترور سردار سلیمانی، اصرار فراوانی صورت گرفت که آمریکا دست از این کار بردارد زیرا می‌دانستند آستانه تحمل ایرانی‌ها در مورد شهید سلیمانی بسیار پایین است و برخورد جدی خواهند داشت اما رییس جمهور آمریکا در این زمینه قانع نشد.
معاون آموزش ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شهید سلیمانی ریشه آنها را در منطقه خشکاند اما دشمن دست‌بردار نیست. باوجود اینکه آمریکایی‌ها می‌دانستند ترور سردار سلیمانی هزینه بالایی برای آنها دارد اما همچنان در محافل خود اعلام می‌کردند که ژنرال سلیمانی باید ترور شود. با توجه به این شرایط و مطالب، گفته‌های برخی افراد در فضای مجازی غیرقابل‌تحمل است.
مولایی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر جمهوری اسلامی و سردار سلیمانی در مرزها با دشمن مبارزه نمی‌کردند قطعاً باید در همدان و کرمانشاه با آنها درگیر می‌شدیم که حتماً کار سختی بود. شهید سلیمانی به‌جای اینکه در مرز کرمانشاه با دشمن درگیر شود، در عمق یک هزار کیلومتری با آنها جنگید.
وی تصریح کرد: همه این دشمنی‌ها و شرارت‌ها به خاطر این بود که نقشه‌های آمریکا برای منطقه با هدایت‌های رهبری و ترفندهای استراتژیک شهید سلیمانی، نقش بر آب شد.

۱۷ هزار شهید ترور در کشور، محصول استکبار برای ایجاد موانع در برابر جریان انقلاب است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این آیین با گرامی داشت سیدالشهدای مقاومت، سردار سلیمانی و شهدای جهان اسلام، گفت: ۱۷ هزار شهید ترور در کشور از جمله آثار و نتایج کج‌اندیشی‌ها، نابخردی‌های استکبار در ایران است که برای ایجاد تلفات و خلق موانع در برابر جریان انقلاب صرف کرده است.
سلیمان رستمیان افزود: حادثه بسیار تلخ کرمان از این بابت اولین تجربه ما نبود اما دیدید که بلافاصله پس از شهادت هم‌وطنان در کرمان، عاشقان مکتب شهید سلیمانی در جوار مزار سردار دل‌ها حضور یافتند و همان مسیر و هدف را دنبال کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مطرح کرد: در ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، همه در سراسر دنیا و کشور نگاه و فکرشان این است که در خصوص حاج قاسم که تمام عمر خود را برای مردم، انقلاب و نظام سپری کرد، چه اقداماتی انجام می‌شود.
رستمیان با بیان اینکه امروز تمام دنیا فهمیده‌اند که حضور سردار سلیمانی منشأ حرکت‌های فرهنگی بسیار قوی در جهان اسلام بوده است، گفت: تصور استکبار این بود که با شهادت سردار دل‌ها جبهه مقاومت کوتاه خواهد آمد اما خون او که به‌دست آمریکایی‌ها ریخته شد، منشأ حرکت‌های ارزشمندی در منطقه شد و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بر لزوم حضور پرشور در انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: وظیفه‌داریم خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده کرده و پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری حضوری پرشور در انتخابات داشته باشیم.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات