شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح پایش تفکیک زباله از مبدأ در سراسر کرج اجرا می‌شود

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح پایش تفکیک زباله از مبدأ خبر داد و گفت: این طرح در سراسر مناطق کلانشهر کرج برگزار می‌شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ وهاب کاتبی صبح چهارشنبه در آئین پایش طرح تفکیک پسماند در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه به دستور قضائی چرخ دستی‌های سطح کلان‌شهر کرج جمع‌آوری شدند، اظهار کرد: طی این طرح وانت بارها جایگزین چرخ دستی‌ها شده و ضمن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی پسماندهای قابل تفکیک را از شهروندان دریافت می‌کنند.
معاون فنی اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه یادآور شد: طی این طرح وانت بارهای متحدالشکل در سطح مناطق گشت‌زنی خواهند داشت.
کاتبی در ادامه با اشاره به اینکه طرح فوق با یک ملودی واحد از سطح مناطق ۶، ۷ و ۸ آغاز شده است، اضافه کرد: ۴۰ خودرو در پهنه ابتدایی حضور داشتند؛ این طرح در ۴ پهنه کلان‌شهر به تفکیک مناطق اعم از (۱، ۲ و ۱۰) – (۵ و ۹) و (۳ و ۴) اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه همچنین در مسیر فرهنگ‌سازی تفکیک زباله (خانه بازیافت) نیز راه‌اندازی شدند، اظهار کرد: نخستین خانه بازیافت کرج در خیابان شهید بهشتی نبش تالار شهیدان نژاد فلاح نصب شده است و ۳ کانکس دیگر تا پایان هفته نصب خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده تعداد خانه‌های بازیافت تا پایان سال به ۳۰ عدد خواهد رسید.
کاتبی در پایان خطاب به شهروندان گفت: خواهشمندیم تفکیک زباله از مبدأ توسط شهروندان آغاز شود تا ضمن حفاظت از محیط زیست به بازیافت پسماند نیز کمک کنند و همچنین از بسته‌های تشویقی هم برخوردار خواهند شد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات