سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ بیکاری در البرز به ۶.۴ درصد رسید

معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در کاهش نرخ بیکاری گفت: آمار بیکاری در استان البرز امروز به ۶.۴ درصد رسیده و در مقایسه با سال‌های قبل یک رکوردشکنی به شمار می‌رود.

البرز- رمزگشانیوز؛ یحیی رمضانی  روز سه شنبه در جریان دیدار با جمعی از پیشکسوتان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: طی فراخوان عمومی هفته گذشته برای تأمین نیروی انسانی در بخش‌های مختلف، ۹٤۰ نفر در البرز به صورت قطعی مشغول به‌کار شدند و امروز نرخ بیکاری در این استان به ۶.۴ درصد رسیده است.
رمضانی به موفقیت‌های دولت مردمی سیزدهم در استان البرز اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های استاندار جهادی امروز در بسیاری از شاخص‌ها صاحب رتبه و جایگاه شده‌ایم.
وی بیان کرد: در صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها استان البرز رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.
فرماندار کرج با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در کاهش نرخ بیکاری گفت: آمار بیکاری در استان البرز امروز به ۶.۴ درصد رسیده و در مقایسه با سال‌های قبل یک رکوردشکنی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: در جریان راه‌اندازی قرارگاه اشتغال استان نیز با حضور ۱۷۰ کارفرما و فراخوان عمومی، ۹٤۰ نفر به صورت قطعی صاحب شغل شدند.
رمضانی تصریح کرد: امروز کارخانه‌های مهم و ملی استان نیاز به نیروی انسانی دارند و تمام افرادی که جویای شغل هستند می‌توانند از طریق مبادی اعلام شده در این واحدهای صنعتی مشغول به‌کار شوند.
فرماندار ویژه شهرستان کرج همچنین گفت: در شاخص امنیت نیز شاهد رشد ضریب امنیتی در استان البرز هستیم.

درحوزه امنیت کرج فعالیت های زیرساختی انجام شود 
رئیس هیات مدیره و دبیر مجمع پیشکسوتان استان البرز نیز دراین نشست افزود: امنیت در استان البرز به ویژه کرج معضلات بسیاری دارد که باید فعالیت های زیرساختی دراین زمینه انجام شود.
محمد صفری افزود: استان البرز به ویژه کرج با تهدیداتی به ویژه تهدیداتی که منشأ طبیعی دارند مواجه است بنابراین توانایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آن در بحث مقابله با تهدیدات تقویت شود.
رئیس هیات مدیره مجمع پیشکسوتان استان البرز با اشاره به مشکلات حوزه امنیتی این استان گفت: این مجمع با هدف بررسی و رصد مشکلات استان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی با ترکیب اعضایی که هرکدام دارای مهارت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای هستند تشکیل شد.
صفری افزود: اکنون مجمع پیشکسوتان درکنار مسئولان استان البرز ازآمادگی لازم برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف برخوردار است.
وی بیان کرد: مجمع پیشکسوتان دارای چهار کارگروه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مهاجرت است که مسئله مهاجرت به صورت ویژه مورد توجه است.
گفتنی است؛ استان البرز با جمعیت بیش از سه میلیون نفر دارای هفت شهرستان است که درآن بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی با ظرفیت بالای اشتغالزایی فعالیت دارند.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات