پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مطالبات ۷۰۰ واحد تولیدی البرز پیگیری می‌شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت البرز از فراهم‌شدن مقدمات برای پیگیری مطالبات ۷۰۰ واحد تولیدی صنعتی در چارچوب احیا انجمن‌های تخصصی استان خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ رضا رضایی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی رؤسای انجمن‌های تخصصی صنایع همگن البرز که با حضور معاون اقتصادی استانداری و جمعی رؤسای شهرک‌های صنعتی، انجمن‌ها و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، گفت: در اجرای اهداف خانه صنعت، معدن وتجارت استان طی سال جاری پنج انجمن تخصصی صنایع همگن در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دارویی، شیمیایی، آشامیدنی و مواد غذایی استان احیا شده است.
وی تلاش بی‌وقفه در توسعه و تقویت صنایع و معادن در افزایش تولید و اشتغال را از اهداف خانه صمت البرز عنوان کرد و افزود: توسعه و تقویت انجمن‌ها و بررسی‌های تخصصی صنایع تحت نظارت این انجمن‌ها با نگاه کارشناسی اقدامی کارآمد برای رفع موانع کسب و کار است.
رضایی با اشاره به مشکلات کنونی ناشی از کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی استان که اکنون تشدید شده است، گفت: در صورت امکان پیشنهاد م‌ شود درخصوص بیمه تأمین اجتماعی، مالیات و سایر ارگان‌ها در بحث پرداخت‌های نقدی، ارزش افزوده و... با صنعتگران همراهی و همکاری کنند تا در ماه‌های باقی مانده از سال فعالان این عرصه دغدغه کمتری داشته باشند.
وی اظهار کرد: خانه صمت البرز برنامه‌ها و طرح هایی را در دستور کار قرار داده است تا ضمن ارائه راهکارهای مناسب به مسئولان ذی‌ربط استان مسیر برای توسعه اقتصادی استان هموار شود.
وی تصریح کرد: خانه صمت البرز به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی قوای سه‌گانه در استان حضوری فعال و نقش‌آفرین داشته است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: در این راستا کمیته فنی تسهیلات و کارگروه رفع موانع تولید (تسهیل) به صورت مستمر در روزهای شنبه و چهارشنبه با حضور دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان در خانه صمت استان برگزار می‌شود.
رضایی افزود: البرز به عنوان یک استان مهم صنعتی کشور از ظرفیت‌های قابل توجهی در بحث تولید و صادرات برخوردار است و حمایت و پشتیبانی بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با تعامل بخش خصوصی منتج به ترسیم نقش راه رشد توسعه و صادرات خواهد شد.
وی گفت: در حالی که البرز تنها سه دهم درصد مساحت کل کشور را دارد، با این حال این استان به دلیل ویژگی‌های خاص و وجود سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی از ظرفیت قابل توجهی در ایجاد ارزش افزوده برخوردار است.
رئیس خانه صنعت البرز افزود: در البرز ۱۵۰ واحد تولیدی برند ملی و بیش از ۳۰۳ واحد و شرکت فناور، نوآور و دانش‌بنیان است.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات