سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳ هزار تبعه غیر مجاز از البرز بازگشت داده می‌شوند

استاندار البرز با اشاره به ضرورت ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استان البرز گفت: ضمن تکریم اتباع مجاز، حدود ۱۳ هزار تبعه غیرمجاز باید به کشورشان بازگشت داده شوند.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی امروز در نشست مشترک با فرمانداران، مدیران کل دستگاه های اجرایی، بخشداران، شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران استان البرز، با اشاره به اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، افزود: بنا بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب انتخابات این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو درصدد هستیم با تدابیری که اتخاذ شده انتخابات پیش رو را با چهار مؤلفه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت برگزار کنیم.
وی گفت: مدیران استان در جایگاه های خود به دنبال امیدآفرینی، تبیین گری و اعتماد افزایی در جامعه باشند چراکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، کشور را بیمه خواهد کرد.

متقاضیان احداث گلخانه در البرز بدون مجوز فعالیت خود را آغاز کنند
عبداللهی در ادامه مطرح کرد: برای احداث گلخانه در استان هیچ مانعی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند بدون دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کنند.
وی گفت: نهضت ساخت گلخانه در استان افزون بر صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، جلوگیری از ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی، درآمدزایی، صادرات و اشتغالزایی را در پی خواهد داشت. اگر شهرداران در مسیر توسعه گلخانه‌ها مانع ایجاد کنند، مورد مواخذه قرار می گیرندو اعطای بسته های تشویقی و حمایتی برای این منظور مورد انتظار است. عبداللهی افزود: همچنین دهیاران و شوراهای روستایی از ساخت و سازهای غیرقانونی جلوگیری کنند و اجازه به اتمام رسیدن ساختمان های غیرمجاز را ندهند. وی گفت: چاه های غیرمجاز در روستاها باید شناسایی و نسبت به پلمب آنها اقدام شود به این دلیل که صرفه جویی و مدیریت در منابع آبی یک ضرورت انکارناپذیر است. استاندار البرز افزود: امسال بررسی ۸۰ طرح هادی روستایی در استان در دستور کار است و روستاهایی که طرح های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی و بازگشت روستاییان را داشته باشند، در اولویت قرار می گیرند. وی خطاب به مسوولان اجرایی البرز گفت: از تمام توان و اختیارات خود برای کسب رضایتمندی مردم استفاده کنید و برای آگاهی از مشکلات، در بطن جامعه حضور پررنگ داشته باشید. عبداللهی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه استان البرز باید از شرکت های دانش بنیان و فناورانه حمایت شود، افزود: البرز دارای ویژگی های علمی و توانمندی های پژوهشی فراوانی است که باید در راستای توسعه مورد بهره برداری قرار گیرد.

به‌کار گیری هفت هزار و ۵۰۰ همیار پلیس در البرز 
استاندار البرزبا اشاره به اهمیت ارتقا امنیت شهرها و روستاها و ضرورت تداوم کاهش جرائم، افزود: سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ همیار پلیس در استان بکارگیری شدند و این تعداد امسال به هفت هزار و ۵۰۰ نفر رسید و باید این رقم را به حداقل ۱۴ هزار نفر برسانیم. وی ادامه داد: همیاران پلیس امنیت محله ها و روستاها را افزایش می دهد و طی همکاری با نیروی انتظامی به کاهش جرائم بویژه جرائم خرد و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی کمک شایانی خواهند کرد.  عبداللهی افزایش دوربین های نظارتی در تمامی محله ها و روستاهای استان را ضروری دانست و تاکید کرد که این امر باید طی همراهی های مردمی مورد توجه ویژه قرار گیرد. وی گفت: کارگروه ویژه رسیدگی به موضوعات روستاهای استان تشکیل شود و مشکلات روستاها احصا شود و به دستگاه های مربوطه برای چاره‌اندیشی، ارجاع داده شود. استاندار البرز افزود: در این سلسله نشست ها درصدد حل مسائل مشترک در روستاها هستیم و این امر طی تعامل سازنده مدیران، دهیاران، شهرداران تسریع خواهد شد. وی گفت: در هر نشست، تعدادی از دهیاران و مدیران نسبت به طرح موضوعات و ارائه پیشنهادات در جهت توسعه استان، احصا موانع صحبت خواهند کرد. وی بیان کرد: از این پیوند و ارتباط حاکمیت با مردم باید بدرستی استفاده کنیم و در این راستا مطالبات را در جهات مختلف شناسایی کرده و مورد رسیدگی قرار دهیم. عبداللهی افزود: شهرداران و دهیاران مسوولیت خطیری را به عهده گرفته اند و مکلف هستند که در جایگاه خود پاسخگوی مردم باشند.وی خطاب به شهرداران، دهیاران و مدیران حاضر در نشست، گفت: به جایگاه خود اشراف و وقوف داشته باشید چراکه این نظام مرهون خون شهدا و ایثارگران بسیاری است و باید با خدمت به مردم و نظام، بدرستی دین خود را ادا کنید. استاندار البرز افزود: آیندگان عملکرد ما را قضاوت می کنند و زمان با سرعت در حال سپری است از این رو ضرورت دارد کارنامه قابل دفاعی از خود ارائه دهیم تا نزدیک خداوند و مردم سربلند باشیم. وی گفت: شهرداران، شوراهای روستایی، دهیاران باید در جهت تحقق تعهدات دولت محترم سیزدهم کوشا باشند و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نکنند. عبداللهی با اشاره به نیازها و ضرورت‌های استان، افزود: باید در جهت رفع نیازهای مردم استان در حوزه های مسکن، آموزشی و پرورشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی، فرهنگی همراه باشید و برای ارتقا این بخش‌ها طرح و برنامه ارائه دهید همچنین مشارکت خیرین را در این بخش جلب کنید.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات