پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف بیش از ۴ تن انواع مواد مخدر در البرز

فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش ۹ درصدی کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۱۴۰۲، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ تن انواع مواد مخدر کشف شده و حدود ۹هزار و ۲۰۰ نفر در این حوزه دستگیر شده‌اند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سردار حمید هداوند در حاشیه برگزاری نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در جمع خبرنگاران، گفت: پلیس در راستای ایفای نقش خود در مبارزه توامان با معضل مواد مخدر به صورت شبانه‌روزی در حال انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی است و شهدایی که در این مسیر تقدیم انقلاب و مردم می‌کند، خود گویای تلاش بی‌امان همکاران بنده در سراسر کشور در مبارزه با سوداگران مرگ است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی کشفیات مواد مخدر استان البرز نسبت به سال گذشته، گفت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۴ هزار و ۱٠ کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات‌های ماموران پلیس استان البرز کشف شده که این عملیات‌ها منجر به متلاشی شدن ۱۸ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و دستگیری ۵ هزار و ۳۹۳ نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده گردیده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اجرای طرح‌های مستمر جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان، گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۳هزار و ۸۶۸ نفر از معتادان متجاهر سطح شهر جمع‌آوری و برای گذراندن مراحل درمان به کمپ‌های ماده ۱۶ استان تحویل شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی از افزایش ۲۸۰ درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان داشت: این آمار بیانگر عزم جدی پلیس و دستگاه‌های متولی برای ساماندهی معتادان متجاهر در استان البرز است.

سردار هداوند همچنین از اجرای طرح صاعقه ۳ در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در این طرح ۹۱۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۱۴۵ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و همچنین ۲۵۰ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و برای طی روند درمان به مراکز ماده ۱۶ منتقل شدند.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز در پایان اشاره‌ای به نقش مهم خانواده‌ها در پیشگیری از گرفتاری جوانان و نوجوانان در دام اعتیاد کرد و خاطرنشان ساخت: خانواده‌های عزیز با نظارت مستمر بر رفتار و مراودات جوانان و نوجوانان خود، از به یغما رفتن آینده آن‌ها پیشگیری کنند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات