دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قاسم پور:

همکاری مدیریت شهری کرج با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در ساماندهی متکدیان سطح شهر

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج با دستگاه‌های متولی در جهت ساماندهی متکدیان سطح شهر همکاری می نماید.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علی قاسم‌پور در برنامه زنده تلویزیونی نگاه مردم سیمای البرز اظهار داشت: بررسی به عمل آمده در خصوص ساماندهی متکدیان سطح شهر نمایانگر این موضوع است که همه متکدیان ، نیازمند واقعی نیستند لذا از شهروندان انتظار داریم که چنانچه قصد حمایت مالی از افراد نیازمند را دارند در ابتدا افراد مستعد و آبرومند را شناسایی کنند تا معضل اجتماعی تکدی گری که در حقیقت مطالبه دستگاههای اجرایی و مردم است مرتفع شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: مدیریت شهری بر اساس برنامه ششم توسعه و بندهای ماده ۵۵ قانون شهرداری ها نسبت به جمع آوری متکدیان از سطح شهر اقدام می‌کند و بر اساس قانون این افراد را به مراکز ساماندهی، تربیت، آموزش و غیره تحویل می نماید.

 قاسم پور با اشاره به خدمات و اقدامات مدیریت شهری کرج در این راستا افزود: مدیریت شهری بیش از وظایف و تکالیف قانونی در میدان بوده است و ادامه داد: ساماندهی متکدیان نیازمند آمادگی همه واحدهای متولی و در حقیقت واحدهای تحویل گیرنده افراد است. لذا، می‌بایست عملیات جمع‌آوری متناسب با ظرفیت مکان در اختیار دستگاه متولی برای ساماندهی متکدیان باشد که بر این اساس همکاری و تعامل کلیه ادارات در طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان حائز اهمیت بالایی است و قطعاً اقدام مدیریت شهری بر اساس دستورالعملها و با دستور مقام قضایی، استاندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواهد بود.

 رئیس شورای اسلامی شهر کرج به ظرفیت مرکز غربالگری شهید فخری زاده اشاره کرد و افزود: با همکاری مدیریت شهری، این مرکز علیرغم گذشت بیش از یک سال از اتمام قرارداد بهره برداری و حق انتفاع همچنان در اختیار متولیان ساماندهی متکدیان سطح شهر قرار دارد و البته این همکاری مدیریت شهری ادامه دارد به شرط آنکه مرکز نیز به  وظایف خود به درستی عمل نماید.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز فعال بهزیستی کرج تاکید کرد: امکانات و تجهیزات موجود برای ساماندهی کلیه متکدیان سطح شهر متناسب نیست لذا می بایست متولیان امور در جهت افزایش ظرفیت جذب مراکز اقدام نمایند.

قاسم پور تصریح کرد: هر چند که نزدیکی به پایتخت منجر به جایگزینی متکدیان جدید در فرآیند توسط افراد سودجو می شود.

رئیس شورای شهر کرج افزود: مدیریت شهری در جمع‌آوری و در اختیار گذاشتن مرکز ساماندهی متکدیان به وظایف خود عمل کرده است و اکنون به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر انتظار دارم سایر دستگاه‌های متولی ، تحت مدیریت استاندار محترم البرز به وظایف خود عمل نمایند که  این مهم با توجه به اینکه استان البرز ، استانی نوپا و فاقد امکانات مناسب است،  بسیار حائز اهمیت می باشد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات