یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید استاندار البرز از روند اجرای طرح دهکده نوآوری و کشاورزی و امنیت غذایی در استان

نماینده عالی دولت در استان البرز از شرکت دانش بنیان زیست پویش سورین بانی اجرای طرح دهکده نوآوری کشاورزی در راستای اجرا و توسعه طرح امنیت غذایی، دیدن کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی روز یکشنبه در بازدید از فعالیت های این واحد دانش بنیان با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و ضرورت بهره برداری از توان دانش بنیان در راستای افزایش تولیدات کشاورزی، امنیت غذایی را بالاترین مولفه قدرت هر کشوری دانست و کشوری که غذا نداشته باشد گرفتار است.

وی با اعلام حمایت جدی از فعالیت های شرکت های دانش بنیان بویژه در حوزه تولیدات کشاورزی، در خصوص درخواست های این واحد دستور بررسی و اقدام لازم را به مسئولان مربوطه صادر کرد.

لازم به ذکر است که اجرای طرح دهکده نوآوری کشاورزی و امنیت غذایی در 3 فاز در مساحت حدود ۵۰ هکتار را در دستور کار قرار دارد، در این دهکده ۱۶ سوله یک هزار و ۸۰۰ متری مستقر است و کارخانه‌های نوآوری سراسر کشور با زیربنای ۱۰ الی ۱۵ هزار متر در آن مشغول فعالیت می شوند.

این شرکت دارای مجوز نخستین کارخانه نوآوری بخش خصوصی در کشور از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، همچنین مجری نخستین شهرک استارتاپی نوآوری کشاورزی، امنیت غذایی و صنایع وابسته است که با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و سرمایه گذاری شتاب دهنده سورین در اسفند ماه ۱۴۰۰ با حضور معاون رییس جمهور از محل آن در اراضی ۵۰ هکتاری مجتمع انبارهای فردیس رونمایی شد.

استاندار البرز در ادامه از واحد تولید سازه‌های بتنی دانش بنیان در شهرک صنعتی سیمین دشت دیدن کرد؛ این سازه های بتنی سبک 3 برابر مقاومت بیشتر از سازه های سنتی دارند و در کمترین زمان ممکن نصب و اجرایی می شوند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات