جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاهم‌نامه ساخت ۵۰ مدرسه خیر ساز در البرز امضا شد

تفاهم‌نامه ساخت ۵۰ مدرسه خیر ساز روز چهارشنبه با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز و یکی از نیکوکاران و خیرین کشور در کرج امضا شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  با امضای این تفاهم‌نامه، منصور فولادوند خیرمدرسه ساز متعهد شد که ۴۰ درصد از هزینه ساخت ۵۰ مدرسه ۱۰ کلاسه را در استان متقبل شود.
این مدارس در بازه زمانی پنج ساله ساخته می‌شوند که ۶۰ درصد باقیمانده هزینه ساخت آنها از محل تملکات استان البرز تامین خواهد شد ضمن آنکه نظارت بر ساخت آنها توسط اداره کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان صورت می گیرد.
با این اقدام ۵۰۰ کلاس درس به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه می شود.

استاندار البرز در نشست امضای تفاهم نامه ساخت این مدارس با اشاره به اینکه اکنون ۶۵ مدرسه در این استان در حال ساخت است، گفت: ۵۰ زمین مناسب برای آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه های جدید با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز جانمایی شده است.

مجتبی عبداللهی افزود: سرانه آموزشی این استان با ضعف جدی مواجه است و در زمره محروم ترین استان های کشور هستیم.
استاندار البرز ادامه داد: روند افزایش جمعیت و مهاجرپذیری استان ، سرانه های استان را در بخش های مختلف به عقب رانده است بنابر این با برنامه های عادی و اعتبارات سالانه نمی توان این کمبود ها را جبران کرد.
عبداللهی گفت: برای این منظور تدابیر ویژه ای اتخاذ کردیم که مورد استقبال و حمایت رییس جمهور و سایر مسوولان ملی قرار گرفت.

ساخت ۲۰۰ مدرسه در افق سه ساله استان البرز با مشارکت دولت و خیرین

استاندار البرز بیان داشت: برای جبران زیر ساخت ها ، امسال ساخت ۲۰۰ مدرسه با تعامل دولت و خیرین مدرسه ساز در دستور کار قرار گرفت و مصمم هستیم ۱۰۰ مدرسه مصوب در سفر رییس جمهور به استان البرز را محقق کنیم .

وی ادامه داد: در مرحله نخست عملیات اجرایی ساخت ۱۰۰ مدرسه آغاز خواهد شد و مابقی به تدریج احداث می شود.

عبداللهی افزود: البرز برای رسیدن به شرایط مناسب آموزشی به ۵۵۰ مدرسه نیاز دارد که برای تحقق این امر گام به گام پیش می رویم.

استان البرز دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز است که در ۲ هزار کد مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات