شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

با رویکرد حفاظت و احیای بافت تاریخی؛

طرح پیاده‌راه امامزاده حسن (ع) کرج اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج از اجرای طرح پیاده‌راه امامزاده حسن (ع) تا میدان قدس این کلانشهر خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ حسین مهاجری در این جلسه که با حضور معاونت عمرانی و هماهنگی استانداری البرز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج، مدیران شهری و مشاورین طرح در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: شهر کرج به‌ عنوان یکی از شهرهای با ماهیتی فرهنگی، گردشگری و تاریخی بوده که در طی دوره‌های گذشته دستخوش تغییرات گسترده در کالبد و هویت گشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: پل صفوی، قلعه صمصام، کاروانسرای شاه عباسی، آستان امامزاده حسن (ع)، حمام مصباح، کاخ سلیمانیه، کاخ مروارید، محوطه پردیس کشاورزی و ... بخشی از هویت و تاریخ شهر هستند که به عنوان جاذبه‌های گردشگری، نمادهای شهر و ظرفیت‌های عظیمی، می‌توانند امروز را به گذشته پیوند بزنند، همچنین روایتگر وقایع و رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستند که در بستر زمان روی داده و ماهیت کنونی شهر را شکل داده است.

مهاجری بیان کرد: در طی سال‌ها کالبد شهر و به طبع بخش مرکزی آن دستخوش تغییراتی شده به ‌طوری ‌که وضعیت کنونی آنها پاسخگوی نیازهای شهروندان چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ هویتی و عملکردی نمی‌باشد.

وی اذعان کرد: محور تاریخی، فرهنگی و گردشگری می‌تواند به‌عنوان نقطه عطفی در استخوان‌بندی محدوده مرکزی شهر کرج باشد که با ایجاد یک رینگ گردشگری-هویتی نیازمند اتخاذ رویکردهای طراحی و برنامه ‌ریزی شهری جهت باز طراحی و بازآفرینی هویتی شهر کرج باشد.

رئیس شورای شهرستان کرج یادآور شد: پروژه طراحی شهری بازطراحی محور پیاده مدار تاریخی، فرهنگی و گردشگری در بافت مرکزی شهر کرج با رویکرد حفاظت و احیای بافت تاریخی با همین هدف به تهیه طرحی جامع در راستای اصول طراحی شهری و ارائه یک سند اجرایی به‌منظور بازآفرینی و ارتقاء عملکردی و هویتی این محور می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوعات مختلفی پیرامون اجرای پیاده‌راه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد در راستای انسجام محیطی و ایجاد یکپارچگی در فضای پیاده‌راه، دیوار پیرامونی کاروانسرای شاه عباسی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصلاح شود.

همچنین مقرر شد پیگیری‌های لازم جهت ساماندهی ایستگاهای تاکسی اطراف پیاده‌راه توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان حمل و نقل و بار و مسافر و ارگان های ذیربط صورت پذیرد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات