جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ایام گرم سال و فصل تابستان، کاهش چشمگیر بارش نزولات جوی، خشکسالی و به‌تبع آن کاهش ذخیره منابع آبی تولید برق، وارد مدار شدن وسایل سرمایشی و مصرف بالای این تجهیزات، وقوع پدیده تغییر اقلیم و افزایش بی‌رویه ساخت‌وسازها، رشد تقاضا و... موجب می‌شود تا در روزهای مختلف سال با افزایش و رشد بالای مصرف انرژی برق مواجه شویم به‌نحوی‌که تأمین برق مطمئن و پایدار مشترکان با چالش‌هایی همراه می‌شود.
 بسیاری از کشورها با توجه به کمبود منابع انرژی در جهان، طرح‌های متنوعی در جهت بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف پرمصرف، آغاز کرده‌اند که یکی از آنها بخش ساختمانی است. در این بخش، داده‌های استخراج شده توسط طرح‌های مختلف رده‌بندی انرژی، پس از جمع‌آوری، در اختیار شرکت‌های برچسب‌گذاری قرار داده می‌شود تا آنها با انجام محاسباتی خاص اقدام به رده‌بندی انرژی و تدوین برچسب انرژی کنند.
صرفه‌جویی در هر امری پسندیده و مورد تأکید دین مبین اسلام است و با توجه ‌به سبک زندگی امروز کشورمان از اهمیت دوچندانی به‌خصوص در مصرف آب و برق -دو نیاز اساسی- برخوردار است.
مدیریت فعلی واحد ارتباطات ایران خودرو باید از اقدامات و آمار سازی های مدیریت قبلی، پند گیرد و از افراد کار بلد فقط بر اساس شایسته سالاری بهره ببرد تا ارتباطات درونی و برونی شرکت اصلاح شود.
علم اقتصاد، علم بهره‌مند‌ی حداکثر‌ی از منابع محدود است. این منابع به ویژه منابع مالی در حضور تورم روز به روز کاهش می‌یابند و اگر درایت و تخصص در لحظه بروز مشکل به کار گرفته نشود، جبران مافات امکان‌پذیر نیست.
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی از سازمان بورس خواست بر موضوع نظارت و کنترل و روابط و رانت‌های اطلاعاتی در بورس که موجب بهره‌مندی عده‌ای و ضرر و آسیب عده‌ای دیگر در بورس می‌شود، اهتمام جدی داشته باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین احکام اسماعیل زارعی کوشا را به سمت مشاور وزیر، و علی اکبر رضایی را به عنوان سرپرست مرکز حراست این وزارتخانه منصوب کرد.
برآیندِ جامعۀ فعلی با توجه به بررسی و رصدِ دو موضوعِ سلامت و اقتصاد، درحالی تصویری بغرنج را تداعی می‎کند که در مسیرِ سیاه‌شدنِ شماری از شهرهای کشور و وقوع بحرانیِ کرونا، اوضاع اقتصادی نیز با سخت‌تر شدن و تنگنای شدیدی که برای قشری از افراد جامعه در حال وقوع است، برداشتِ سفره‌های سفید - از آن مفهوم که خبری از تنوعِ رنگین بر سر سفره‌ها، وجود ندارد- را متصور است.
کشور به مدل‌سازی تامین مالی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و توسعه ارایه خدمات اجتماعی نیاز دارد.
یکی از راه های سخیف کردن یک مشکل برای فرار از حل آن دادن آدرس غلط و مطرح کردن اشتباه صورت مسئله است به شکلی که در نگاه عمومی مسئله جالب به نظر بیاید اما در حقیقت مشکلات پشت این صورت مسئله جالب پنهان گردد. ماجرای کارتن خواب‌هایی که کارت بازرگانی به نام آنها صادر شده است از همین جنس بود.
 هشدار نسبت به کاهش نرخ زاد و ولد در کشور به تکرار شنیده می‌شود. برخی آمارها هم نشان می‌دهد که نرخ فرزندآوری زنان ایرانی با نرخ زیادی کاهش یافته است. سخنانی درباره برنامه‌های خارجی‌ها برای کاستن از نرخ زادآوری ایرانیان شنیده می‌شود. نرخ فرزندآوری و پیری جمعیت بدون جایگزینی با نسل جوان هم تهدیدی برای هر کشوری است و بنابراین این سؤال مهمی است: چرا مردم (زوج‌ها) تمایل کمتری به فرزندآوری دارند؟
چندماهی است اخباری مبنی بر پشت‌بام خوابی و کرایه پشت‌بام، در قریب به اکثریت صفحات مجازی و پایگاه‌های خبری بارگذاری می‌شود و ضد و نقیض این اخبار در حالی میان گفته‌های مسئولان ذی‌ربط وجود دارد که با درنظر گرفتنِ صحتِ یک درصدیِ این واقعه و رویداد تلخ و با پیش‌رو بودنِ فصل سرما و تغییرات جوی، ایجاد تمهیدات اولیه برای برون‌رفت از شرایط فعلی، یکی از ضروریات بازه کنونی در اقتصاد عصر حاضر محسوب می‌شود.
دو موضوع یا به‌ عبارت آشکارتر، دو معضل اساسیِ "کرونا و ضعف اقتصادی"، درحالی این روزها جامعه و آحاد اجتماع را به خود درگیر کرده که با صرف‌نظر از این دو پدیده، به راحتی نمی‌توان روزمرۀ اخبار و اوقات را طی کرد.
از ابتدای تیرماهِ جاری تاکنون، اخباری مبنی بر ساخت خانه‌های 25متری درحالی در فضای مجازی انتشار پیدا کرده و در کنارِ طنازی‌های همیشگیِ عده‌ای از افراد -که تمام موارد و مسائل جامعه را با شوخ‌طبعی می‌گذرانند- به میز کارشناسی و تحلیل کشیده شده است که وزیر راه‌وشهرسازی با تکذیب این خبر، اعلام کرد: دولت برنامه‌ای برای ساختن چنین خانه‌هایی ندارد.
"اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه" درحالی روز جمعه از زبان معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان شد که تعطیلی پاره‌ای از مشاغل در لیست جدید قرار گرفت و با ممنوعیت فعالیت در باشگاه‌های سرپوشیده و لغو بازی‌های پُربرخورد ورزشی، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها،چایخانه‌ها و...نیز تعطیل اعلام شد.
بچه پل ۲۰ میلیاردی در کلانشهر کرج در عصر کرونا متولد شد و با تشریف‌ فرمایی اعضای شورای شهر، شهردار و شهرداری‌چی‌ها با اجاره صندلی، میز، پذیرایی، با قیچی و روبان قرمز مزین به گل دید و بازدید شد. مبارکه!