جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
«کیمیاگر» نام نمایشگاه عکسی بین المللی است که هشتم بهمن در گالری لونا استانبول به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار می گیرد. این رویداد فرهنگی که توسط یک ایرانی مدیریت می شود بهانه خوبی بود که با «بابک عجمی» به عنوان «کیوریتور» یا «نمایشگاه‌گردان» به گفت و گو بنشینیم.
چهل روز گذشت. آهنگ پشت آهنگ پخش می‌کنیم و خاطره‌های کودکی، نوجوانی، جوانی و میان‌سالی‌مان را مرور می‌کنیم و اشک می‌ریزیم. دل‌مان تنگ می‌شود برای روزها، لحظه‌ها و حس‌هایی که با هر آهنگ در ذهن‌مان خاطرات تداعی می‌شد. انگار خیال‌مان راحت بود که هستند؛ هر چند در سال‌های آخر با بیماری و سکوت و درد، اما سایه‌شان بالای سرمان بود...
هنر آمده با زبانِ گیرای خود به آسیب‌های جامعه بپردازد تا با داشتن آگاهی بیشتر و شناخت دقیق‌تر به کمتر شدن آمارهای موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی کمکی کرده باشد. آزاد ناظریان نویسنده و کارگردان البرزی؛ با تحقیق و پژوهش یکساله، مجموعه‌ای 9 قسمتی از روایتِ زندگیِ قربانیان آسیب‌های اجتماعی تهیه و تولید کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس به تبیین ارزش‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و بر آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با این ارزش‌ها تاکید کرد.
فرانک فروتن، نویسنده، کارگردان و موسس خانه تئاتر البرز، در کنارِ آموزش تئاتر به نسل کودک و نوجوان، فعالیت در برنامه‌ی تلویزیونی مختص به کودکان را نیز آغاز کرده است. فروتن سرپرست نویسندگان و قصه‌گوی برنامه‌ای به نام بوم‌رنگ است که از شبکه تلویزیونی البرز پخش می‌شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی البرز از برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی «کهن‌دشت» به میزبانی نظرآباد خبر داد.