شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در کرج

امام جمعه کرج : تربیت دینی و اسلامی سرلوحه آموزش قرار گیرد

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در کرج افزود: تربیت دینی و اسلامی سرلوحه آموزش قرار گیرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ آیت الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» روز پنجشنبه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در کرج  افزود: همه معلمان در کنار کتاب‌های درسی ضرورت دارد در کلاس‌ها مجهز به پبوندهای دینی  شوند.

وی با اشاره به اینکه معلم باید اول تربیت دینی - اسلامی شود، خاطرنشان کرد: معلمان باورمند می‌توانند دانش‌آموزان باورمند تربیت کنند؛ در مدارس به مسائل قرآنی و آموزش مهارت‌های زندگی، معارف اسلامی و مهارت‌های حرفه‌ای توجه ویژه شود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه آموزش و پرورش به آموزش تربیتی دانش‌آموزان در دوره پیش دبستانی تا پایه سال سوم ابتدایی توجه خاصی داشته باشد، عنوان کرد:  بیشتر فعالیت‌های تربیتی آموزش و پرورش به این گروه سنی معطوف شود زیرا اثر تاثیرگذاری آن بالا است.

امام جمعه کرج ادامه داد:  آموزش و پرورش  انتقال مهارت‌آموزی به دانش آموزان را  در اولویت برنامه‌ها قرار دهد ضمن آنکه باید دقت شود آثاری از سند ۲۰۳۰ در مدارس دیده نشود.

وی توجه آموزش و پرورش به گزینش معلمان و تربیت و جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان را ضروری دانست و تاکید کرد: به کتب درسی دانش‌آموزان هم توجه شود چون آموزش و پرورش به برنامه تحولی از جمله در محتوای کتاب‌های درسی دارد.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست به بازار سازی رسانه‌های خارجی برای عدم حضور و تلاش دانش‌آموزان در مدارس ایران اشاره کرد و افزود:  امسال ۱۶ میلیون دانش‌آموز با همراهی  یک میلیون معلم در مدارس کشور مشغول تحصیل شدند.

یوسف نوری خاطرنشان کرد: ۴۹ میلیون جلد کتاب در ۹۰۰ عنوان در مدارس کشور توزیع شده است.

وی بیان داشت : با همت خیرین و توجه دولت امسال فضاهای آموزشی و فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان‌ها با آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان آماده شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ در مدارس ایران اجرا نمی‌شود، عنوان کرد: برای مسائل تربیتی و مهارتی دانش‌آموزان هم در سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی شده است.

وی  گفت: وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین است و نیاز به همراهی سایر دستگاه ها دارد.

نوری افزود: امسال سهمیه جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان را به تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر افزایش دادیم.

وی تاکید کرد: با نگاه به دانشگاه فرهنگیان توانستیم بخشی از مشکلات آن را کاهش دهیم و مشکل کمبود نیرو را با ساز و کارهای داخلی برطرف کردیم.
انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات