سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

گرامی‌داشت تاسوعا و عاشورای حسینی در کانون البرز

اعضا، مربیان و کارشناسان کانون البرز با اجرای فعالیت‌های مختلف تاسوعا و عاشورای حسینی را گرامی داشتند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ اعضا و مربیان مرکز شماره ۱ کانون کرج چند محتوای مجازی با این موضوع تولید و در فضاهای مختلف انتشار دادند. از جمله این محتواها می توان به قصه‌گویی قصه «سقای تشنه لب» توسط «فاطمه خوش طینت» عضو کودک  این مرکز و انتشار آن در صفحه رسمی انجمن قصه‌گویی کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش ساخت کاردستی«خیمه» توسط سعیده تدریس تبریزی مربی فرهنگی مرکز برای ماکت‌سازی، خوانش کتاب «مرا نبوس بابا» توسط «مه تا قشلاقی» دیگر عضو مرکز و شعرخوانی اعضای کارگاه ادبی به همراه  فاطمه صالحی پور مربی ادبی مرکز و انتشار آن در گروه‌های مجازی و صفحه رسمی کانون استان البرز، اشاره کرد.

حضور کودکان در مرکز و معرفی واقعه عاشورا توسط سحر حقیقی، دیگر مربی فرهنگی مرکز شماره ۱ کانون کرج، شعرخوانی  و  برگزاری آیین عزاداری از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود .

در مرکز مجتمع کانون کرج هم برنامه ویژه قصه‌گویی به مناسبت این ایام برگزار شد، بیان روز شمار دهه محرم از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود.

آرتین اسدی از اعضای این مرکز نیز قصه عاشورا را با زبان کودکانه در قالب ویدیویی کوتاه برای دیگر هم سن و سالانش تعریف کرد و این قصه نیز در فضای مجازی منتشر شد .

همکاران مرکز شماره ۴ کانون کرج نیز در رابطه با آداب شرکت در مراسم سوگواری امام حسین (ع) و یاران گرانقدرشان برای اعضا صحبت کردند، اجرای نمایش خلاق توسط اعضا، گفت‌وگو در باره خاطرات من از محرم و تصویرگری حضورشان در این وقایع از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مرکز بود.

کتابخانه سیار کانون البرز هم با حضور در مناطق مختلف کم‌برخوردار و روستایی استان با معرفی وقایع، نمایش فیلم، چاپ سربند و نقاشی دیواری این واقعه را به کودکان و نوجوانان این مناطق معرفی کرد.

حضور کتابخانه سیار کانون در مراسم شیرخوارگان حسینی

روز جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در دویست و پنجاه نقطه استان البرز، همایش شبرخوارگان حسینی برگزار شد ، کتابخانه سیاربا همراهی کارشناس هنری کانون استان، نماینده انجمن قصه‌گویی و دو نفر از  اعضای قصه گو در یکی از این برنامه ها حضور یافته و با همکاری پایگاه بسیج به اجرای قصه‌گویی، نقاشی دیواری و چاپ سربند پرداختند .
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات