جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ضمن پاسخگو دانستن دولت سوئد در پی هتک حرمت قرآن کریم، گفت: مترصد واکنش فوری، شدید و صریح این کشور در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از فارس، هتک حرمت قرآن کریم در یکی از شهرهای سوئد واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت. در همین خصوص سعید‌ خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی در اظهاراتی آتش زدن کلام الله مجید در شهر لینکوپینگ سوئد توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارکی که به بهانه آزادی بیان تحت حمایت پلیس این کشور صورت گرفت را شدیدا محکوم کرد.

شبکه تلویزیونی تی آر تی ورلد تصاویری را منتشر کرد که در آن فردی در سوئد با هتک حرمت قرآن کریم در حال به آتش کشیدن این کتاب مقدس است. این فرد «راسموس پالودن» رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک بود که اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرد. او پیش از این هم در اقدامی توهین آمیز اقدام به پرتاب قرآن کریم کرده بود. 

* دولت سوئد فورا با عوامل این اقدام توهین آمیز برخورد کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تکرار عمدی این اقدام هتاکانه در ماه مبارک رمضان را عامل جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سوئد و در سراسر جهان خواند و افزود: این اقدام موهن مصداق بارز نفرت پراکنی و مغایر با آزادی بیان بوده و باید توسط تمامی معتقدان به همزیستی و گفت‌وگوی بین ادیان محکوم شود.

خطیب‌زاده یادآور شد: ضمن پاسخگو دانستن دولت سوئد، مترصد واکنش فوری، شدید و صریح این کشور در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: اقدام فرد هتاک و طرفداران او بیش‌از پیش اتحاد مسلمین و کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام را ضروری می‌کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات