دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأکید روسیه و چین بر آتش‌بس فوری در غزه

نماینده‌های روسیه و چین در نشست روز جمعه شورای امنیت بر ضرورت تحقق فوری آتش بس در نوار غزه و توقف حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه مراکز غیرنظامی تأکید کردند.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ مهر به نقل از المیادین نوشت: نماینده روسیه در شورای امنیت درباره تحولات منطقه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به بدترین عملیات نظامی خود با وجود قطعنامه شورای امنیت مبنی بر لزوم آتش بس در غزه ادامه می‌دهد.
وی اضافه کرد: شورای امنیت باید از اسرائیل تحقق فوری آتش بس را در نوار غزه بخواهد.
نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: اسرائیل هیچ فرقی میان غیرنظامیان و نیروهای مسلح و همچنین میان مدرسه‌ها، مسجدها، بیمارستان‌ها و تأسیسات نظامی قائل نیست.
وی بیان کرد: اوضاع در غزه در سایه توقف فعالیت‌های آژانس آنروا رو به وخامت رفته است. این در حالی است که اسرائیل هنوز دلایل متقنی در خصوص مشارکت کارمندان آنروا در عملیات طوفان الاقصی ارائه نداده است.
در همین راستا نماینده چین در شورای امنیت تاکید کرد: ما خواهان اجرایی شدن قطعنامه شورای امنیت در خصوص تحقق فوری آتش بس در غزه هستیم.
وی افزود: باید تمام گذرگاه‌های زمینی همجوار با نوار غزه بازگشایی شده و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه داده شود.
نماینده چین تصریح کرد: باید از عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک عضو کامل حمایت شود. اسرائیل باید به قانون‌های بین المللی متعهد بوده و حمله‌های خود را علیه مراکز غیرنظامی و نیروهای امدادی در غزه متوقف کند.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات