دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنایت رژیم صهیونیستی علیه ایران خلاف مقررات بین‌المللی است

سفیر ایران در سوریه با اشاره به اینکه جنایتی که رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد و به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد، خلاف معاهدات و مقررات بین‌المللی است؛ گفت: طبق قوانین بین‌المللی، حق پاسخ برای جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایت انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی محفوظ است.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایسنا نوشت: حسین اکبری با بیان اینکه جنایتی که رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد و به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد، در دنیا بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: جنایت انجام شده خلاف معاهدات و مقررات بین‌المللی است.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در طول ۶ ماه گذشته اقدام به انجام جنایت‌های بی‌شماری علیه ملت فلسطین و غزه کرده است، در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع به شهادت رسیدن تعدادی از مستشاران و نیروهای نظامی ارشد ایران در جریان حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قطعاً این شهدا اراده ما را برای مبارزه و نابودی این رژیم تقویت می‌کند و روابط بین کشورهای محور مقاومت را عمیق‌تر می‌کند.
اکبری با بیان اینکه طبق قوانین بین‌المللی حق پاسخ برای ما در برابر جنایت انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی محفوظ است، تصریح کرد: ‌ما از همه کشورهایی که این اقدام جنایتکارانه را محکوم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.
سفیر ایران در سوریه با بیان اینکه ایران و سوریه از دهه‌ها پیش به ماهیت حقیقی این رژیم که بر پایه ترور بنا شده است پی برده‌اند، گفت: امروز همه دنیا این حقیقت را متوجه شده‌اند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که انتظار جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل در برابر جنایات انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی چیست،خاطرنشان کرد: سازمان ملل باید از اعتبار خود دفاع کند و اگر چنین کاری را نکند به  اعتبار آن و کشورهای عضو آن خدشه وارد می‌شود.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات