جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکیل اولین انجمن هنرمندان حوزه صنایع‌دستی البرز

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: طرح راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای هنرمندان حوزه صنایع‌دستی در البرز کلید خورد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «ویدا توحدی» صبح شنبه در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان و همت سرپرست معاونت صنایع‌دستی اظهار کرد: لزوم راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای هنرمندان حوزه صنایع‌دستی به منظور ایجاد ساز و کار حمایتی و تقویت بنیان‌های مجموعه در اولویت امور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این اساس و با مشارکت بخش خصوصی به عنوان بازوان اجرایی می‌توان با تعیین چارچوب‌های لازم و برنامه‌ریزی‌ها مدون در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی اهتمام ورزید.

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر نقش مدیریتی در ساماندهی تشکل‌های حرفه‌ای صنایع‌دستی تصریح کرد: هدف اصلی نهادهای زیرمجموعه در این حوزه تجاری‌سازی، ایجاد زیرساخت‌های بازرگانی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی به منظور ساماندهی معیشت هنرمندان و در نتیجه رونق اقتصادی است.

لزوم تشکیل اتاق فکر برای ساماندهی هنرمندان حوزه صنایع دستی

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل اتاق فکر زمینه لازم برای ارائه پیشنهادات، نظرات، استفاده از تجربیات و تخصص فعالان حوزه صنایع‌دستی برای رسیدن به راهکار اجرایی فراهم می‌شود که این مهم جز با قرار گرفتن مجموعه نظرات موافق و مخالف امکان‌پذیر نخواهد بود.

توحدی با اشاره به تعیین و تدوین چارچوب‌های لازم متناسب با شرایط موردنیاز در اساسنامه گفت: لزوم توجه به مواردی از قبیل آموزش، توسعه، ترویج، تبلیغات، بازاریابی، توزیع در قالب زیر مجموعه‌های تخصصی مجزا امری ضروری بوده که زیربنای طرح‌ها و برنامه‌های پیشرو در این حوزه محسوب می‌شود.

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه با توجه به گستردگی جامعه هنری البرز که نقطه قوت استان محسوب می‌شود، متذکر شد: همکاری هنرمندان جوان و خلاق در کنار پیشکسوتان صنایع‌دستی رمز موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های تعیین شده است و بر این اساس مقرر شد پس از طی مراحل قانونی اولین انجمن تشکل حرفه‌ای هنرمندان حوزه صنایع‌دستی البرز تشکیل شده و زمینه برای افزایش همکاری‌ها بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه جلسه جمعی از هنرمندان پیشکسوت و فعالان حوزه صنایع‌دستی به بیان دغدغه‌ها و راهکارها پرداختند و توحدی با استقبال از نقطه‌نظرات مطرح شده شناسایی تأمین‌کنندگان مواد اولیه، شناسایی صنعتگران برای تهیه ابزار و ادوات، تعامل با جامعه بازرگانی و شناخت قابلیت‌ها و توانمندی‌های نجمن‌های هنری استان البرز به منظور گسترش مشاغل خانگی و واحدهای کارگاهی را از جمله اهداف تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان صنایع‌دستی دانست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات