شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی:

هنرمندان صنایع دستی  البرز بیمه می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که هنرمندان صنایع دستی از جمله در روستاها و مناطق  عشایری این استان در قالب تفاهم نامه‌ای تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. 

به گزارش رمزگشانیوز «فریدون محمدی»  در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، افزود: این تفاهم‌نامه بین این اداره کل و صندوق بیمه تامین اجتماعی  کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان به امضا رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس هنرمندان روستایی و عشایری استان البرز از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شده که می‌تواند نقش بسزایی در تشویق و ترغیب این قشر داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز گفت: در راستای پیگیری تفاهم‌نامه منعقد شده بین معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی  با  مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، استان البرز نیز دراین زمینه پیشگام شده است .

محمدی در ادامه بیان داشت: بر این اساس مقرر شد تا راهکارهای اجرایی این طرح برای هنرمندان و تولیدکنندگان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، بررسی و زیرساخت‌های آن در استان البرز  فراهم شود.

همچنین «هادی بشیری» مدیرعامل صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر البرز گفت: پس از ۱۵ سال از آغاز فعالیت صندوق بیمه اجتماعی، تاکنون ۱۳ هزار خانوار روستایی و عشایر استان، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و هفت هزار خانوار فاقد پوشش بیمه‌ای نیز شناسایی شده‌اند..

وی ادامه داد : با توجه به فعالیت روستاییان استان در زمینه تولید صنایع دستی برنامه های حمایتی در دست اقدام است.

استان البرز دارای بیش از سه هزار هنرمند صنایع دستی در مناطق شهری ، روستایی و عشایری است  که در ۷۲ رشته صنایع دستی محصول تولید می کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات