جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 70 درصد از دفاتر گردشگری البرز فعال نیستند

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه حدود ۷۰درصد از دفاتر گردشگری استان فعال نیستند، گفت: قسمت اعظم بروز این مشکلات به دلیل شیوع بیماری کرونا است و بخشی دیگر به مسائل اقتصادی سال گذشته باز می‌گردد.

به گزارش رمزگشانیوز  سعید دوستانی، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز، ظهر امروز، در یازدهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در خصوص مسائل حمایتی و اهمیت برقراری تگاتنگ با انجمن‌های حوزه گردشگری، گفت: این مهم در دستور کار دولت قرار داده شده و در این رابطه اقدامات لازم از جمله تخصیص تسهیلات ویژه آسیب دیدگان کرونا  برای بخش‌های مختلف از جمله حوزه گردشگری دنبال شده است.

مشاغل آسیب دیده از کرونا در سامانه میراث فرهنگی ثبت نام کنند

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز ادامه داد: از سوی وزارت میراث فرهنگی سامانه ای راه اندازی شد تا دریافت اطلاعات لازم و نام نویسی کسب و کارهای فعال حوزه گردشگری که در اثر کرونا آسیب دیده اند، از طریق آن انجام شود‌ و درخواست کنندگان بتوانند از طریق ثبت نام در سامانه کارا این وام ها را دریافت کنند.

این مقام مسؤول بیان کرد: قرار بود تا پایان آبان ماه امسال لیست این اسامی بسته شود و بتوانیم آن را از وزارت میراث فرهنگی دریافت کرده و به وزارت کار برای ثبت در سامانه کارا تحویل دهیم، اما آنطور که باید فعالان حوزه گردشگری برای دریافت این تسهیلات اقدام نکرده اند.

به گفته دوستانی از نیمه دوم سال ۹۸ آسیب‌ها به حوزه گردشگری کشور با گرانی بنزین آغاز شد، در کنار آن وقوع سیل روزهای ابتدایی سال گذشته آسیب زیادی به حوزه گردشگری وارد کرد، بعد از آن نیز در اواخر سال قبل شیوع بیماری کرونا این آسیب ها را بیشتر کرد و ضرورت مقابله با این بیماری حتی چند ماه موجب تعطیلی حوزه گردشگری شد.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا بخشی از اعتبارات در دستگاه‌های دولتی از جمله میراث فرهنگی به سمت مبارزه با این بیماری پیش رفت، بیان کرد: اما باز هم کارهایی در این راستا برای اخذ تسهیلات از سوی بانک‌ها ویژه فعالان حوزه گردشگری دنبال شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز بیان کرد: در استان البرز نیز پیگیری‌های لازم برای دریافت تسهیلات بانکی آسیب دیدگان کرونا در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری دنبال شده است، اما باید خود فعالان این حوزه نیز برای بیان مشکلات خود و اعلام درخواست‌هایشان اقدام کنند، اما در این رابطه درخواست های زیادی دریافت نکرده ایم.

دوستانی در بخش دیگری افزود: اولین استانی که بحث بنگاه محوری به فعالان حوزه گردشگری در خصوص دریافت تسهیلات در آن استان مطرح شد، استان البرز بود تا در قالب این تصمیم به افزایش رقم تسهیلات بیشتر برای مجموعه داران این بخش دست یابیم.

وی تاکید کرد: هیات دولت پرداخت تسهیلات کرونایی را مصوب کرد و بانک مرکزی و وزارت میراث فرهنگی نیز این مصوبه دولت را برای بانک های عامل ارسال کرده اند، سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای ثبت نام متقاضیان دریافت این تسهیلات بانکی فعال است.

دوستانی در خصوص تعطیلی دفاتر گردشگری در البرز با این توضیح که  اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰درصد این دفاتر در البرز فعال نیستند، گفت: قسمت اعظم بروز این مشکلات به دلیل شیوع بیماری کرونا است و بخشی دیگر به مسائل اقتصادی سال گذشته و قبل از شیوع این بیماری باز می گردد.

142 دفتر گردشگری در استان البرز وجود دارد

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز در بخش دیگری با این توضیح که در البرز بالغ بر ۱۴۲ دفتر گردشگری وجود دارد، عنوان کرد: باید تشکلی حرفه ای ویژه گردشگری در استان برای فعالان این حوزه و پیگیری مطالبات آنها تشکیل شود‌.

وی در پایان تاکید کرد که از سوی اداره کل میراث فرهنگی البرز پیگیری لازم برای اجرای بندهای تفاهم نامه منعقد شده میان این مجموعه و اتاق بازرگانی البرز که در گذشته منعقد شده، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات