جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

کمبود فضای فرهنگی عامل آسیب های اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز کاستی و کمبود فضای فرهنگی را عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی البرز دانست.

به گزارش رمزگشانیوز «ناصر مقدم» روز چهارشنبه در دیدار با دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز افزود: برای رفع آسیب‌ها نیازمند توجه و تلاش مدیران دغدغه‌مند و تامین اعتبارات و امکانات حداقلی از سوی مسوولان ارشد استان هستیم، چرا که وضع کنونی به هیچ وجه پاسخگوی کاستی های موجود نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: باید نگاه مسوولان به موضوع و عرصه فرهنگ و تاثیرات و قابلیت‌های آن تغییر کند.

وی ادامه داد: اعتبارات استانی تخصیص یافته به حوزه فرهنگ، بسیار ناچیز است و به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای حداقلی کنونی استان نیست و بهبود وضع موجود نیازمند تغییر نگاه مسوولین استان به موضوع و اهمیت  فرهنگ و معضلات فرهنگی است.

مقدم اضافه کرد: تا ضرورت حمایت از حوزه فرهنگ و اثرگذاری این موضوع در کاهش و رفع معضلات جامعه احساس نشود، نمی‌توانیم به تغیر اساسی در این حوزه امیدی داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اعلام آمادگی خود و اداره کل متبوعش در رفع محرومیت‌های البرز اظهار داشت: این اداره کل با اشتیاق کامل و در حد امکانات و ظرفیت‌های موجود از هیچ حمایت و اقدامی در راستای توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و محرومیت زدایی فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در راستای وظایف تخصصی و با بهره‌گیری از بسترهای قانونی، حداکثر تلاش خود را در کاهش و رفع محرومیت‌های فضاهای فرهنگی، تحقق عدالت فرهنگی، ارتقای ارزش‌های اسلامی و رشد فضایل اخلاقی جامعه، با تکیه بر استعدادها و ظرفیت‌های موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به کار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با قدردانی از نگاه و برنامه‌های مدنظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و تاکید بر ضرورت رفع محرومیتهای موجود، آمادگی و مشارکت این اداره کل در توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تحقق فرهنگ مطالبه‌گری و تلاش در راستای محرومیت‌زدایی استان تاکید کرد.

مقدم افزود: در راستای رفع محرومیت‌های موجود، لزوم نگاه فراگیر و مناسب به وجوه مختلف محرومیتها ضروری است تا علاوه بر احصاء مشکلات و کاستی‌ها و تقسیم کار تخصصی میان دستگاه‌های متولی و مسوول، شاهد توسعه متوازن و مناسب فضاهای فرهنگی در مناطق محروم باشیم و از هرگونه اقدام تک بعدی پرهیز کنیم.

همچنین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به مختصات و شاخص‌های استان در محرومیت‌های موجود، اهتمام به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد مطالبه‌گری در راستای تحقق عدالت اجتماعی را نقطه تلاقی این 2 حوزه با وظایف قرارگاه محرمیت‌زدایی استان عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد منتج افزود: استان البرز در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از وضع مناسبی برخوردار نیست و همین محرومیت‌ها موجب شکل‌گیری زمینه‌های بسیاری از کاستی‌ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی شده است.

وی تصریح کرد: این محرومیت‌ها به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی و استان البرز نیست و رفع آنها نیازمند همکاری و توجه عموم مسوولین و مشارکت مردم است.
انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات