پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابراهیم نوروزی‌فر خبر داد:

برگزاری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در البرز

ابراهیم نوروزی‌فر از برگزاری پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر در البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز رئیس بسیج رسانه البرز با اشاره به محورهای پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام و امیدآفرینی، محورهای پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر است.

این مسئول در ادامه گفت: در تفاهم نامه ای که با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز منعقد شد، موضوع وقف، بخش ویژه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر خواهد بود. نقش وقف در محرومیت زدایی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استان، موضوعات بخش ویژه جشنواره هستند.

نوروزی‌فر با اشاره به چگونگی شرکت در پنجمین جشنواره رسانه ای البرز، گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند آثار خود در بازه زمانی 15 بهمن 98 تا 30 آذر 99  را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. برای تسهیل در ارسال آثار، شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در سایت www.aboozarha.ir بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: جشنواره در هشت بخش خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، موشن گرافی و فیلم کوتاه برگزار می شود و هر شرکت کننده می تواند حداکثر در سه بخش و در هر کدام سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و یا در سایت مذکور بارگذاری کند.

رئیس بسیج رسانه البرز در خصوص اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: اختتامیه این جشنواره در تاریخ 22 بهمن ماه همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

ترویج سنت پسندیده وقف، نیازمند همراهی گسترده رسانه ها و خبرنگاران
نوروزی‌فر در نشست خبری مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به تاثیر رسانه در جامعه گفت: رسانه در تراز انقلاب اسلامی اخلاق مدارانه و با توجه به ارزش های والای انسانی، می تواند مردم و نخبگان را طوری هدایت کند که به سمت حیات طیبه انقلاب اسلامی و اهداف آن حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه وقف یک مصداق باقیات الصالحات است و این امر مستلزم همراهی همیشگی رسانه ها و خبرنگاران است، گفت: رسانه ها نیت اصلی واقفان را به سمت وقف های نوین هدایت کنند تا شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه وقف باشیم. نیات وقف باید متعدد باشد و این هم در سایه همکاری رسانه ها می تواند میسر شود.

رئیس بسیج رسانه البرز، تاثیر رسانه ها در جهت دهی موقوفات را لازم دانست و افزود: رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف دارند و خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین اصحاب رسانه و اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز وجود دارد که این همکاری می تواند از سوی Ngoها که از دیگر ظرفیت های اجتماعی جامعه هستند نیز صورت پذیرد.

خبرنگارانِ البرز، بهترین واقفان هستند
این مسئول با بیان اینکه همه به نوعی در برابر وقف مسئولیم گفت: همگی در مقابل وقف مسئولیم و خبرنگاران با قلم خودشان می توانند در معرفی وقف و موقوفات تلاش خوبی داشته باشند. خوشبختانه خبرنگاران استان البرز بهترین واقفان هستند که با تخصص، تعهد و قلم می توانند در راستای تبلیغ وقف موثر واقع شوند.

نوروزی‌فر در پایان سخنانش گفت: کار خوب در رسانه نوعی وقف تلقی می شود که می تواند برطرف کننده بسیاری از معضلات اجتماعی باشد. این مهم با ارتباط رسانه ها با مدیران اوقاف و برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه وقف، امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات