تشدید فقر در یادگیری پس از دوران کرونا

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأثیرات منفی همهگیری کرونا بر نظام آموزشی، گفت: پس از دوران کرونا شاهد تشدید پدیده فقر یادگیری بودهایم که این مسئله در مناطق محروم نمود بیشتری دارد؛ از اینرو نیازمند بازنگری در شیوههای آموزشی و توجه ویژه به سالهای اولیه تحصیل هستیم.
آموزش و پرورش- رمزگشانیوز؛ مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش نوشت: رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در نشست تخصصی عدالت آموزشی که با حضور اساتید و دانشجویان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه عدالت آموزشی به معنای ارائه فرصتهای یادگیری باکیفیت و متناسب برای تمامی دانشآموزان است، افزود: تحقق عدالت آموزشی نیازمند حرکت از نگاه کمی به سمت کیفیتگرایی است.
وی با بیان اینکه اگرچه در سالهای اخیر به لحاظ پوشش تحصیلی به موفقیتهای خوبی دست یافتهایم در عین حال چالش اصلی آموزش و پرورش را در کیفیت آموزش و یادگیری دانست و گفت: بسیاری از دانشآموزان با وجود حضور در مدارس، از کسب مهارتهای پایه محروم میمانند.
توسعه آموزش پیشدبستانی از راهکارهای کلیدی کاهش نابرابریهای آموزشی
وی توسعه آموزش پیشدبستانی را یکی از راهکارهای کلیدی برای کاهش نابرابریهای آموزشی دانست و گفت: تجربه نشان داده است سرمایهگذاری در دوره پیشدبستانی، به ویژه در مناطق محروم، میتواند تأثیر قابل توجهی در کاهش شکاف آموزشی داشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر بهداشت بر ضرورت بهرهگیری از فناوریهای نوین در آموزش اشاره کرد و افزود: استفاده هوشمندانه از فناوریهایی مانند هوش مصنوعی میتواند در ارائه آموزش شخصیسازیشده و عادلانه کمک کند.
حکیم زاده با تأکید بر نقش دانشگاهها در تحول نظام آموزشی، از دانشجویان و اساتید علوم اجتماعی خواست تا با همکاری دستگاه تعلیم و تربیت، در طراحی و اجرای برنامههای آموزشی عادلانه مشارکت فعال داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگرچه در سالهای اخیر به لحاظ پوشش تحصیلی به موفقیتهای خوبی دست یافتهایم در عین حال چالش اصلی آموزش و پرورش را در کیفیت آموزش و یادگیری دانست و گفت: بسیاری از دانشآموزان با وجود حضور در مدارس، از کسب مهارتهای پایه محروم میمانند.
توسعه آموزش پیشدبستانی از راهکارهای کلیدی کاهش نابرابریهای آموزشی
وی توسعه آموزش پیشدبستانی را یکی از راهکارهای کلیدی برای کاهش نابرابریهای آموزشی دانست و گفت: تجربه نشان داده است سرمایهگذاری در دوره پیشدبستانی، به ویژه در مناطق محروم، میتواند تأثیر قابل توجهی در کاهش شکاف آموزشی داشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر بهداشت بر ضرورت بهرهگیری از فناوریهای نوین در آموزش اشاره کرد و افزود: استفاده هوشمندانه از فناوریهایی مانند هوش مصنوعی میتواند در ارائه آموزش شخصیسازیشده و عادلانه کمک کند.
حکیم زاده با تأکید بر نقش دانشگاهها در تحول نظام آموزشی، از دانشجویان و اساتید علوم اجتماعی خواست تا با همکاری دستگاه تعلیم و تربیت، در طراحی و اجرای برنامههای آموزشی عادلانه مشارکت فعال داشته باشند.
لینک کوتاه
کلید واژه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر