چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۳

نگاهی گذرا به قسمت‌های اولیه سریال «فریبا»

زندگی اینفلوئنسرها در قاب کوچک

احمد شاهوند: مجموعه تلویزیونی «فریبا» محصول جدید سیما فیلم که یک هفته از شروع پخش آن از شبکه سوم سیما می گذرد، نخستین ورود جدی و متمرکز صداوسیما در بحث حساس اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. فریبا با بازی ساناز سعیدی زنی جوان و یک اینفلوئنسر سبک زندگی است که با نام فریباشو در فضای مجازی فعال است و طرفداران زیادی دارد.

یادداشت- رمزگشانیوز؛ مجموعه تلویزیونی «فریبا» محصول جدید سیما فیلم که یک هفته از شروع پخش آن از شبکه سوم سیما می گذرد، نخستین ورود جدی و متمرکز صداوسیما در بحث حساس اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. فریبا با بازی ساناز سعیدی زنی جوان و یک اینفلوئنسر سبک زندگی است که با نام فریباشو در فضای مجازی فعال است و طرفداران زیادی دارد. فعالیت حرفه‌ای او در دل یک شرکت تبلیغاتی است که سوگند (با بازی نسیم ادبی) مدیر و همه کاره آن است. تا اینجای کار که قسمت‌های اولیه سریال پخش شده مشخص است که بین فریبا و سوگند در خصوص بالارفتن فالوورهای فریبا و از دست ندادن فرصت قرارداد کاری با یک شرکت ساختمان‌سازی ترکیه‌ای مجادله ای همیشگی وجود دارد. علاوه بر این شخصیت‌ها، داستان زندگی دختر جوانی به نام ترنم (با بازی عاطفه حبیبی) که دنباله‌روی فریبا است و او را الگوی خود قرار داده از یک سو و رابطه دوستانه نسترن (نیلوفر هوشمند)، دستیار سوگند که دختری از یک خانواده موجه است با پسر جوانی به نام بهروز که در کافه کار می‌کند و دل به نسترن بسته، خطوط جانبی داستان سریال را تشکیل می‌دهند.
سریال «فریبا» با حضور تلفیقی از بازیگران کهنه کار و جوان شامل حمیدرضا پگاه، ثریا قاسمی، علیرضا خسمه، محمود پاک‌نیت، افسانه چهره‌آزاد، سوگل طمهاسبی، امیرمحمد زند، ارسلان قاسمی و پیام اینالویی از یک سو و بهره‌مندی از فیلمنامه‌ای کار شده و حرفه‌ای (به قلم جواد صفوی) و کارگردانی خوب محمود معظمی، تا اینجای کار کیفیت قابل قبولی را به نسبت سریال‌های تلویزیونی چند سال اخیر ارائه کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد بخش‌هایی از سریال که در ترکیه ساخته شده، با نوعی شتابزدگی مواجه است که به احتمال زیاد به روند تهیه و هزینه‌های تولید خارج از کشور باز می‌گردد.
وجود شخصیت‌های فرعی، ریتم مناسب و روان دیالوگ‌ها از یک سو و نیز میزانسن‌های فکر شده نشان می‌دهد که تلویزیون با توجه به افت شدید مخاطبان در سال‌های اخیر، به دنبال ارتقای کیفی آثار خود است. همین که صداوسیما به خود جسارت ورود به حوزه‌ای را داده که مخالفان و موافقان فراوانی در جامعه دارد، حاکی از عزم تلویزیون برای نقد صریح و نه نفی و تقبیح فضای مجازی است.
امید است داستان این مجموعه تا به آخر توان جذب مخاطبان خود را داشته باشد و امکان گفت‌وگویی دوجانبه پیرامون خوب و بد پشت پرده زندگی اینفلوئنسرها و به طور کلی آثار خوب و بد فضای مجازی در زندگی روزمره به دست دهد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات