شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۱ مشخص شد

برگزارکنندگان جشنواره اسکار اعلام کردند که مراسم اعطای جوایز سال ۲۰۲۱ که به دلیل شیوع ویروس کرونا تاریخ آن تاکنون مشخص نبود، ۲۵ آوریل (۱۲ فروردین ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

به گزارش رمزگشا  آکادمی علوم و هنرهای سینما (the Academy) دوشنبه شب در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که مراسم اعطای جوایز اسکار سال ۲۰۲۱ که قرار بود در ماه فوریه برگزار شود، در ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۱۲ فروردین ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام آکادمی، تاریخ پذیرش آثار تا ۲۸ فوریه (۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۹) تمدید شده و نامزدهای دریافت جوایز در ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ۱۳۹۹) اعلام می‌شود. همچنین، موزه آکادمی پس از برگزاری مراسم در ۳۰ آوریل (۱۷ فوردین ۱۴۹۹) گشایش خواهد یافت.

نود و سومین مراسم اهدای جوایز اسکار قرار بود در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۹۹) برگزار شود، اما همه‌گیری کرونا به آشفتگی در هالیوود، بسته شدن سینماها در آمریکا و توقف فرآیند تولید و ساخت فیلم‌هایی که قرار بود تا پایان سال اکران شوند، منجر شد. شیوع این ویروس همچنین در کار جشنواره‌های سینمایی معتبری چون کن و ونیز که معمولا نقش سکوی پرتاب را برای فیلم‌های مدعی دارند، نیز اخلال ایجاد کرد. 

زمان برگزاری مراسم اهدای جایزه اسکار تاکنون سه بار و در سال‌های ۱۹۳۸، ۱۹۶۸ و ۱۹۸۱ به ترتیب به دلیل جاری شدن سیلاب در لس‌آنجلس، ترور مارتین لوتر کینگ و اقدام به ترور رونالد ریگان رییس جمهوری اسبق آمریکا، به تاخیر افتاده است. تمدید مهلت ۱۲ماهه شرکت در این رقابت نیز بی‌سابقه نیست و قبل از ششمین دوره برگزاری اتفاق افتاد. ‌

اسکار تنها مراسمی نیست که این روزها به دلیل شیوع کرونا سرنوشت نامعلومی دارد. هفتاد و چهارمین دوره جوایز تونی (Tony Awards) ابتدا قرار بود در تاریخ ۷ ژوئن برگزار شود، اما به دلیل کرونا به تاخیر افتاد و هنوز زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده است تا جایی که حتی زمزمه‌هایی از لغو این رویداد به گوش می‌رسد.

در مورد هفتاد و دومین دوره جوایز امی (Emmy Awards) نیز اگرچه هنوز در زمان برگزاری تغییری ایجاد نشده، اما احتمال برگزاری حضوری این رویداد همچنان در هاله‌ای از ابهام است. 

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات