وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی جهانی
حمایت ویژه از حوزه نخبگانی در دستور کار آموزش و پرورش است
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حمایت ویژه از حوزه نخبگانی در دستور کار آموزش و پرورش است، گفت: فرآیند شناسایی استعدادها و نخبگان از دوران ابتدایی بازمهندسی خواهد شد.
آموزش و پرورش- رمزگشانیوز؛ پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: علیرضا کاظمی، روز شنبه در آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی جهانی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور رئیس جمهور پزشکیان و اعضای هیأت دولت با تأکید بر اینکه کسب مدالهای برتر توسط دانش آموزان در سطح دنیا اتفاق بزرگی است، اظهار کرد: بیشک امروز بخش مهمی از دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت کشور در حوزههای علمی در معرض دید مردم قرار گرفته است و یقینا ملت و جامعه به دستاوردهای آنها افتخار میکنند.
وی با تجلیل و قدردانی از نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در تأسیس و سیاستگذاری باشگاه دانشپژوهان جوان در دهه۶۰ افزود: تأسیس این مجموعه نخبگانی سبب پیشرفتهای علمی و پژوهشی بسیاری شده است.
وزیر آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از حمایتهای ویژه رئیس جمهور پزشکیان گفت: مجموعه مدال آوران المپیادهای جهانی، تیمی یکدست و هماهنگ هستند که با نگاه همگرایی توانستند در کنار اقدامات جدید و خلاقانه موفقیتهای دیگری مانند راه اندازی المپیاد ترکیبات کسب کنند. این امر نشان میدهد که اگر کنار هم باشیم میتوانیم اقدامات سازنده و خوبی انجام دهیم.
وی به سیاست های اتخاذ شده در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: حمایت ویژه از حوزه نخبگانی و سمپاد در دستور کار آموزش و پرورش است و در این زمینه تمام همت و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا مسیر موفقیت به سمت قلههای پیشرفت طی شود.
کاظمی ادامه داد: در راستای حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی و توجه به المپیادهای علمی جهانی؛ چند اقدام اساسی باید انجام شود. بازمهندسی فرآیند شناسایی استعدادها و نخبگان از دوران ابتدایی با طرحهای اساسی و مهم مانند طرح شهاب در دست اقدام است. همچنین برگزاری آزمونهای علمی متناسب با دورههای تحصیلی دانش آموزان جهت شناسایی دانش آموزان نخبه از دیگر اقدامات است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید زمینههای رشد و پرورش دانش آموزان نخبه را فراهم کنیم، گفت: ضرورت دارد به ایجاد زیر ساختها و تقویت این حوزه توجه ویژه شود؛ یعنی اگر یک دانش آموز نخبه در یک استان محروم یا در منطقه کمبرخوردار وجود داشته باشد باید تمامی امکانات و دسترسیها برای او فراهم شود.
وی به ایجاد پژوهشسراهای تخصصی به عنوان اقدامی بسترساز برای جذب نخبگان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: باید همه ظرفیتها را بکار بگیریم تا همه دانش آموزان نخبه فرصت پرورش استعدادهای خود را داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه تعلیم و تربیت از دغدغههای مهم رئیس جمهور است،گفت: دکتر پزشکیان به دو بخش «توسعه کیفیت فضای آموزشی» و «کیفیت بخشی به آموزش» تأکید فراوان دارد؛ زیرا این دو محور در رشد و تعالی دانش آموزان نقش ویژهای دارد و این مهم را ما در آموزش و پرورش فرهنگ سازی خواهیم کرد.
کاظمی به محورهای برنامه ریزی شده برای رشد و تعالی دانش آموزان مدال آور اشاره کرد و گفت: سواد رسانهای، ارتباط و خودباروی، ایده پردازی، تقویت هویت ملی و دینی، تقویت مسئولیت پذیری، شبکه سازی ارتباطی، ارتقای بعد اخلاقی؛ همگی از مواردی بودند که برای دانش آموزان نخبه مدال آور تمهید شده است.
وی ادامه داد: دغدغه دانش آموزان نخبه با حمایت و هدایت ویژه رئیس جمهور بر طرف خواهد شد؛ تا با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتردر سطوح جهانی با کسب رتبههای بالا، برای ایران و ایرانیان افتخار بیافرینند.
وی افزود: یقینا آینده ایران با دستاوردها، توانمندیها و تلاشهای دانش آموزان فرهیخته و نخبه ساخته خواهد شد.
در پایان این مراسم مدال آوران المپیادهای علمی جهانی، توسط رئیس جمهور پزشکیان، وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای هیات دولت با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی با تجلیل و قدردانی از نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در تأسیس و سیاستگذاری باشگاه دانشپژوهان جوان در دهه۶۰ افزود: تأسیس این مجموعه نخبگانی سبب پیشرفتهای علمی و پژوهشی بسیاری شده است.
وزیر آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از حمایتهای ویژه رئیس جمهور پزشکیان گفت: مجموعه مدال آوران المپیادهای جهانی، تیمی یکدست و هماهنگ هستند که با نگاه همگرایی توانستند در کنار اقدامات جدید و خلاقانه موفقیتهای دیگری مانند راه اندازی المپیاد ترکیبات کسب کنند. این امر نشان میدهد که اگر کنار هم باشیم میتوانیم اقدامات سازنده و خوبی انجام دهیم.
وی به سیاست های اتخاذ شده در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: حمایت ویژه از حوزه نخبگانی و سمپاد در دستور کار آموزش و پرورش است و در این زمینه تمام همت و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا مسیر موفقیت به سمت قلههای پیشرفت طی شود.
کاظمی ادامه داد: در راستای حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی و توجه به المپیادهای علمی جهانی؛ چند اقدام اساسی باید انجام شود. بازمهندسی فرآیند شناسایی استعدادها و نخبگان از دوران ابتدایی با طرحهای اساسی و مهم مانند طرح شهاب در دست اقدام است. همچنین برگزاری آزمونهای علمی متناسب با دورههای تحصیلی دانش آموزان جهت شناسایی دانش آموزان نخبه از دیگر اقدامات است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید زمینههای رشد و پرورش دانش آموزان نخبه را فراهم کنیم، گفت: ضرورت دارد به ایجاد زیر ساختها و تقویت این حوزه توجه ویژه شود؛ یعنی اگر یک دانش آموز نخبه در یک استان محروم یا در منطقه کمبرخوردار وجود داشته باشد باید تمامی امکانات و دسترسیها برای او فراهم شود.
وی به ایجاد پژوهشسراهای تخصصی به عنوان اقدامی بسترساز برای جذب نخبگان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: باید همه ظرفیتها را بکار بگیریم تا همه دانش آموزان نخبه فرصت پرورش استعدادهای خود را داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه تعلیم و تربیت از دغدغههای مهم رئیس جمهور است،گفت: دکتر پزشکیان به دو بخش «توسعه کیفیت فضای آموزشی» و «کیفیت بخشی به آموزش» تأکید فراوان دارد؛ زیرا این دو محور در رشد و تعالی دانش آموزان نقش ویژهای دارد و این مهم را ما در آموزش و پرورش فرهنگ سازی خواهیم کرد.
کاظمی به محورهای برنامه ریزی شده برای رشد و تعالی دانش آموزان مدال آور اشاره کرد و گفت: سواد رسانهای، ارتباط و خودباروی، ایده پردازی، تقویت هویت ملی و دینی، تقویت مسئولیت پذیری، شبکه سازی ارتباطی، ارتقای بعد اخلاقی؛ همگی از مواردی بودند که برای دانش آموزان نخبه مدال آور تمهید شده است.
وی ادامه داد: دغدغه دانش آموزان نخبه با حمایت و هدایت ویژه رئیس جمهور بر طرف خواهد شد؛ تا با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتردر سطوح جهانی با کسب رتبههای بالا، برای ایران و ایرانیان افتخار بیافرینند.
وی افزود: یقینا آینده ایران با دستاوردها، توانمندیها و تلاشهای دانش آموزان فرهیخته و نخبه ساخته خواهد شد.
در پایان این مراسم مدال آوران المپیادهای علمی جهانی، توسط رئیس جمهور پزشکیان، وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای هیات دولت با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.
لینک کوتاه
کلید واژه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر