شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برخی منابع غیررسمی عربستان اعلام کردند؛

احتمال لغو حج تمتع امسال

 با عبور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان از مرز ۱۲۳ هزار نفر، گمانه‌زنی‌ها در مورد لغو مراسم حج امسال شدت گرفته است.

به گزارش رمزگشا  درحالی که کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییتر اعلام کرده‌اند، مراسم حج امسال لغو شده است، اما تاکنون منابع رسمی این خبر را تأیید نکرده‌اند.

روزنامه انگلیسی«فاینانشال تایمز» انگلیس پیشتر به نقل از یک مسؤول در وزارت حج و عمره سعودی اعلام کرده بود که عربستان در اندیشه لغو مراسم حج سال ۲۰۲۰ است.

در این گزارش آمده است که دولت سعودی برای نخستین بار از زمان تأسیس این پادشاهی در سال ۱۹۳۲ در صدد است، بزرگ‌ترین تجمع مسلمانان را لغو کند، مراسمی که طی آن حدود دو میلیون نفر عازم سرزمین وحی می‌شوند.

این روزنامه به نقل از یک مقام مسؤول در وزارت حج و عمره سعودی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که عربستان به آرامی درحال بررسی لغو مراسم حج است و انتظار می‌رود که تصمیم رسمی در یک هفته اتخاذ شود.

این مقام مسؤول گفته است: تمام گزینه‌ها مطرح است اما اولویت ما سلامتی و امنیت حاجیان است.

از جمله پیشنهادات مطرح شده این است که ضمن رعایت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی ، تعداد کمی از زائران از داخل سعودی بتوانند مراسم حج را انجام دهند.

زمزمه لغو مراسم حج درحالی رخ می‌دهد که عربستان سالانه ۱۲ میلیارد دلار از حج و عمره درآمد دارد و این کشور برنامه‌ریزی کرده بود گردشگری مذهبی خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، سالانه به ۱۵ میلیون نفر افزایش دهد. در صورت لغو مراسم حج، فشار مالی بیشتری به عربستان سعودی وارد خواهد آمد.

بنابر گزارش رمزگشا؛ پیشتر رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود: عربستان هنوز به صورت رسمی تکلیف و یا محدودیت‌های حج آینده را مشخص نکرده و برگزاری حج منوط به اعلام رسمی موضع این کشور است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات