ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی صنایع تا تابستان آینده ۵ برابر می‌شود

مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی توانیر ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی صنایع را در حال حاضر ۳۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: این میزان تا تابستان آینده به ۱۵۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

نفت و انرژی- رمزگشانیوز؛ وزارت نیرو نوشت: سید زمان حسینی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۳ مگاوات نیروگاه توسط صنایع بزرگ وارد مدار شده که در بخش گازی شامل واحد ۲ فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات، واحد یک گل‌گهر سیرجان به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، واحد یک چادرملو (اردکان) به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و نیروگاه خورشیدی شرکت ملی مس (بن یکه و خاتون‌آباد) به ظرفیت ۳۰ مگاوات است.
وی خاطرنشان‌کرد: تا اوج بار سال آینده در مجموع یک‌هزار و ۱۶۳ مگاوات نیروگاه جدید از سوی صنایع انرژی‌بر کشور به مدار می‌آید که از این میزان ۱۲۰ مگاوات به نیروگاه خورشیدی اختصاص دارد که توسط فولاد مبارکه با ۲۲ درصد پیشرفت در «کوهپایه» در حال ساخت است.
مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع، مجموع نیروگاه‌های برنامه‌ریزی‌شده صنایع برای اتصال به شبکه از سال ۱۴۰۱ تا انتهای سال ۱۴۰۵ را پنج‌هزار و ۱۰۰ مگاوات دانست و ادامه‌داد: چهار هزار و ۱۷۰ مگاوات از این مقدار حرارتی و ۹۳۰ مگاوات خورشیدی خواهد بود.
حسینی، با اشاره به صدور ۱۸ هزار مگاوات موافقت‌نامه اصولی احداث نیروگاه‌های صنایع تاکنون، مجموع ظرفیت‌های در حال اجرا و احداث شده این بخش را ۶ هزار و ۴۲۹ مگاوات ذکر کرد که از این میزان یک هزار و ۵۸۲ مگاوات در حال بهره‌برداری است و با به مدار آمدن یک‌هزار و ۱۶۳ مگاوات واحد جدید، این میزان تا تابستان آینده به ۲ هزار و ۷۴۵ مگاوات می‌رسد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات