دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

ضرورت تخصیص ۷۰ درصدی ارز کالاهای سلامت‌محور تا پایان شهریور

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو بر ضرورت تخصیص ۷۰ درصدی ارز کالاهای سلامت‌محور تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه فرآیندهای اجرایی مربوط به ثبت و سفارش، حواله بانکی و ورود کالا به گمرک و ترخیص آن زمان‌بر است، باید تا پایان سال موجودی اقلام مرتبط در کشور فراهم باشد تا مشکلی در امورات جاری درمانی و بهداشتی پیش نیاید.

سلامت- رمزگشانیوز؛ سازمان غذا و دارو نوشت: فرشته میرزازاده درخصوص پرداخت اسنادی که بیمه‌ها به مراکز درمانی یا داروخانه‌ها بدهکار هستند ابراز امیدواری کرد که با مساعدت‌ سازمان برنامه و نگاه ویژه رئیس جمهور و وزیر بهداشت به بهداشت و درمان و حل مشکلات مردم در این زمینه، این موضوع هم حل شود.
میرزازاده تصریح کرد: به طوری منابع مربوطه سریع‌تر به سازمان هدفمندی تخصیص یابد تا سازمان هدفمندی هم بتواند پرداخت‌های دارویار را به موقع انجام دهد، چراکه داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه روبرو هستند و پرداخت‌های به موقع به این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود.
وی تصریح کرد:برای سال جاری براساس تفاهم‌نامه امضا شده با بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه، حدود ۶۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی (ارز ترجیحی) داریم و در مجموع حدود چهار میلیارد دلار ارز سازمان غذا و دارو است که برای کالاهای سلامت محور شامل دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیرخشک هزینه می‌شود.
میرزازاده افزود: برای امسال تاکنون تخصیص ارز ۱/۴ میلیارد دلار انجام شده اما تامین فقط یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار بوده چون شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی نتوانستند نقدینگی ۳۵۰ میلیون دلار را تامین کنند و ارز بخرند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات