یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

۱۳.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین شد

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا روز ۱۸ خرداد سال جاری ۱۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی تأمین شده است.

اقتصادی- رمزگشانیوز؛ بانک مرکزی نوشت: اصغر بالسینی اظهار کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا ۱۸خرداد امسال، ۱۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: برای کالاهای اساسی ۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار،‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار و برای خدمات ۲۹۵ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.
وی بیان کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۵۱۹ میلیون دلار و در مجموع ۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.
بالسینی گفت: تأمین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۵۵ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار، صنایع معدنی ۵۳۸ میلیون دلار، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید ۵۹۲ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک ۳۶۵ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۵۸۷، ۱۲۱، ۴۴۳، ۴۱۶ و ۲۱ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۱۸ خرداد ماه دریافت کرده‌اند.
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: همچنین ۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز نیمایی و ۷۶۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
وی بیان کرد: دوازدهمین حراج سکه نیز از دوشنبه ۲۱ خردادماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات