یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

همسان سازی حقوق بازنشستگان در دست اجرا قرار گرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۲ هزار طرح نیمه تمام در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

اقتصادی- رمزگشانیوز؛ صدا و سیما نوشت: داوود منظور افزود: در موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان حکمی قانونی در برنامه هفتم داریم که طی سه سال با هم رتبگان خودشان همسان سازی می‌شوند به صورتی که حقوقشان با همتراز شاغل در رتبه خودشان برابر شود. همچنین در قانون بودجه امسال هم اشاره شده است. پیش بینی کردیم در مورد بخش‌های دولتی تصویب کردیم منابع پایداری تأمین شود. افزایش یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده صرف متناسب سازی بازنشستگان صندوق‌های دولتی می‌شود.
وی گفت: با توجه به اینکه تصویب مرحله دوم در اردیبهشت انجام شد هم اکنون به دستگاه‌ها اعلام کردیم تا متناسب سازی‌ها به صورت جداول تهیه شوند. دستورالعمل‌ها در حال تدوین بوده و احکام نیز در حال اصلاح است. بعد از صلاحات صورت گرفته قطعا معوقات نیز پرداخت می‌شود.
منظور با اشاره به اینکه  پرداخت‌های تأمین اجتماعی از طریق صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.افزود: دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود به این سازمان را پرداخت می‌کند تا بتواند حقوق بازنشستگان خود را ترمیم کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: از نظر سازمان برنامه و بودجه منابع نوشته شده در بودجه امسال پایدارتر و واقعی‌تر است. منابع پایدار در بودجه ۱۴۰۳ به ۶۳ درصد رسیده در حالی که این رقم در ابتدای دولت سیزدهم ۴۳ درصد بود.
وی ادامه داد: برآورد ما اینست که منابع درج شده در جداول هدفمندسازی یارانه‌ها محقق می‌شود. چرا که سال گذشته ۹۰ درصد منابع محقق شد. سیاست‌های غیر قیمتی متعددی با توافق وزارت نفت برای کاهش و صرفه جویی انرژی صورت گرفته است. به عنوان مثال ۱۳ طرح مربوط به این سیاست‌ها در شورای اقتصاد تصویب کردیم. ظرفیت حساب بهینه سازی مصرف انرژی هم کمک خواهد کرد.
منظور گفت: دولت سیزدهم ۳۳۰هزار میلیارد تومان بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره دولت قبل رو انجام دادیم. سهم خالص اوراق در تأمین دولت به ۵.۵ درصد رسید در حالی که در سه سال دولت قبل این رقم ۱۴ درصد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال ۱۴۰۰ رقم ۱۴۲ همت، سال ۱۴۰۲ رقم ۲۸۸ همت و در سال ۱۴۰۲ رقم ۳۰۹ همت تأمین مالی کردیم و تعداد ۲ هزار طرح‌های عمرانی را تکمیل کردند که یک هزار پروژه مصوبه سفر‌های استانی بوده است.
 







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات