شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قوانین روزانه

کتاب قوانین روزانه نوشتهٔ رابرت گرین و ترجمهٔ آرسام هورداد است. نسخۀ فارسی کتاب The Daily Laws با خرید حق انحصاری ترجمه و انتشار در ایران از ناشر اصلی، Inkwell Management LLC با نام «قوانین روزانه: ۳۶۶ کاوش ذهنی دربارۀ قدرت، اغواگری، استراتژی، چیرگی و سرشت انسان» در نشر نوین چاپ شده است.

کتاب و ادبیات- رمزگشانیوز؛ رابرت گرین نویسندهٔ پرفروش نیویورک‌تایمز است و این کتاب حاصل سال‌ها پژوهش وی بر موضوعاتی چون قدرت، متقاعدسازی، استراتژی، چیرگی و سرشت انسان و همچنین چکیدهٔ تمام درس‌های کتاب‌های قبلی گرین است.
ما انسان‌ها از همان ابتدای آفرینش برای موفقیت و بقا نیازمند اتصال به واقعیت و شناخت و آگاهی از آن بوده‌ایم؛ اما برای شناخت دقیق و صادقانهٔ خود وقت نگذاشته‌ایم. از ضعف‌ها و کاستی‌هایمان چشم‌پوشی کرده‌ایم و در نهایت درگیر الگوهای رفتاری مخربی شده‌ایم. الگوهایی که توان رهایی از آن‌ها را نداریم. ادامهٔ این راه، به تکرار اشتباهات، تصمیمات غیرواقع‌بینانه و گام‌های نادرست دامن می‌زند و نتیجه آن است که به افرادی تلخ، سرگشته و آسیب‌دیده تبدیل می‌شویم.
کتاب قوانین روزانه شما را از به دام افتادن در این الگوهای سمی باز خواهد داشت و بار دیگر به واقعیت متصلتان می‌کند. با مطالعهٔ این کتاب، خواننده از بند توهمات و باورهای نادرستی که سال‌ها در ذهن و ضمیرش جا خوش کرده رهایی می‌یابد. در کنار این، قوانین روزانه به شما کمک می‌کند تا واقع‌بین‌تر، هوشیارتر و حساس‌تر شوید.

کتاب قوانین روزانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب قوانین روزانه
«۱ فروردین: رسالت زندگی‌تان را کشف کنید
بخت‌واقبال هر آدمی در دستان خودش است، درست مثل مجسمه‌سازی که بناست با مادهٔ خامی که در اختیار دارد، شمایلی کامل و بی‌نقص خلق کند. شکل دادن به بخت‌واقبال نیز درست مثل هر نوع کار هنری دیگر است: ما برای محقق کردن آن قابلیتی بالقوه داریم، اما مهارت تبدیل کردن این مادهٔ خام/قابلیت بالقوه به آن شکل و صورتی که موردعلاقهٔ ماست، مهارتی آموختنی است که باید آن را یادبگیریم و مشتاقانه در طول زندگی بپروریم.
_ یوهان ولفگانگ فون گوته
هریک از شما صاحب نوعی نیروی درونی هستید که می‌خواهد در مسیر زندگی هدایتتان کند و به تحقق رسالت بخصوصی که در زندگی دارید رهنمون سازد. رسالت یعنی مأموریتی که بناست در طول زندگی‌مان آن را به ثمر بنشانیم. این نیرو در کودکی برای شما واضح بود و شما را به فعالیت‌ها و موضوعات مشخصی سوق می‌داد. این فعالیت‌ها و موضوعات نیز با گرایش‌های درونی‌تان سازگار بودند و شما را به نوعی کنجکاوی و کششِ عمیق به سمت خود وامی‌داشتند. طی سال‌های بعد از کودکی، هرچقدر بیشتر به حرف والدین و هم‌سن‌وسال‌های خودتان گوش دهید یا مغلوب تشویش‌های درونی خودتان شوید، این صدا مدام ضعیف و کم‌رنگ‌تر می‌شود. این قضیه منشأ ناخشنودی آدم‌هاست؛ این باعث می‌شود اتصال با کیستی و یکتایی خودتان را از دست بدهید. ازاین‌رو، اولین گام به سمت چیرگی همواره از درون آغاز می‌شود؛ اینکه یاد بگیرید واقعاً کی هستید و دوباره به آن نیروی درونی و خدادادی متصل شوید. به‌این‌ترتیب و با کسب آگاهی‌های لازم، مسیر شغلی مناسبتان را پیدا خواهید کرد و همه‌چیزِ زندگی‌تان در جای درست خود قرار خواهد گرفت. هیچ‌وقت برای شروع این فرایند دیر نیست.
قانون امروز: چیرگی یک فرایند است و کشف رسالت زندگی‌تان نقطهٔ شروع این فرایند».









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات