شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز اعزام‌های عتبات در نوروز و ماه رمضان

اعزام‌های متقاضیان عزیمت به عتبات عالیات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۲۳ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا نهم فروردین ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد.

حج و زیارت- رمزگشانیوز؛ پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت نوشت: ثبت نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز هشتم اسفندماه و با استقبال متقاضیان در سامانه عتبات آغاز شد. اعزام‌ها نیز از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند سال 1402 شروع شده و تا نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره اقدامات صورت گرفته برای اعزام‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: شرکت‌های مجری بسته‌های زیارتی را مطابق دستورالعمل‌ها و همچنین خواست متقاضیان و شرایط موجود آماده کرده و درسامانه بارگذاری کرده‌اند.
حمیدرضا محمدی افزود: متقاضیان می‌توانند برای نام نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabatorg.haj.ir یا ۲ هزار و ۷۰۰ دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه نمایند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند که این فرصت برای نام نویسی در ظرفیت‌های موجود، باقی است.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره آخرین برنامه ریزی‌های عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: تا کنون حدود ۳۳ هزار ظرفیت ایجاد شده که ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در آن نام نویسی کرده‌اند.
به گفته محمدی، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش اعزام‌های عتبات نوروزی خواهیم بود که این موضوع نیز نشات گرفته از درخواست متقاضیان است.
وی درباره اعزام‌های زمینی و هوایی گفت: ۴۰ درصد اعزام های عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان به صورت هوایی و ۶۰ درصد زمینی است که زائران در زمان حضور در عتبات عالیات به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین مشرف می شوند.
محمدی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین حدود ۲ هزار نفر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات اعزام می شوند گفت: در این ایام ۳۶ شرکت مجری تحت نظارت سازمان حج و زیارت ظرفیت سازی کرده اند که ۸۳۵ کاروان برای ایام نوروزو ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ناظرین ما در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین به صورت میدانی حضور دارند و برنحوه ارایه خدمات همانند حمل و نقل، اسکان و تغذیه و تدارکات نظارت می‌نمایند تا بهترین خدمات صورت پذیرد.
وی درباره بسته‌های زیارتی نیز افزود: بسته های متنوع برای زائران عزیز در نظر گرفته شده که غالب آن بسته های هفت شبه است اما بسته‌های ۳ شب، ۵ شب، ۸ شب، و حتی ۲۳ شب نیز در نظر گرفته شده است. زائرانی که قصد روزه داری در ایام حضور در اعتاب مقدسه را دارند می توانند مبادرت به ثبت نام در بسته سفر ۲۳ روزه کنند.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به ایستگاه‌های پروازی نیز گفت: یازده ایستگاه پروازی شامل؛ اردبیل، اصفهان، تهران، تبریز، مشهد، شیراز، کرمان، کرج، رشت، ساری و یزد در این دوره از اعزام ها فعال می باشند.
محمدی به متقاضیان تاکید کرد: چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا در بهره‌مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی و... اطمینان خاطر داشته باشند.
وی همچنین توصیه کرد که متقاضیان دارای گذرنامه با مدت اعتبار حداقل 6 ماهه باشند و در زمان ورود به کشور عراق از گیت گذرنامه بعد از انجام تشریفات گذرنامه ای حتما به درج مهر ورود به کشور مقصد در گذرنامه توجه و اطمینان حاصل کنند زیرا عدم درج مهر ورود عراق در گذرنامه به منزله ورود غیرقانونی تلقی می شود، از این رو زائران حتما به این مهم توجه لازم را داشته باشند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات