شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود

دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی گفت: این رویداد ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ بنیاد ایران‌شناسی نوشت: کمال تبریزی جزئیات جدیدی از زمان و مکان برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را بیان کرد و افزود: بر اساس تازه‌ترین تصمیمات در مورد جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، محل برگزاری آن به تهران یعنی پایتخت اقوام منتقل شد تا جشنواره همچون منشوری، تمام رنگ‌ها و ریشه‌های ایرانی را پوشش دهد.
وی گفت: امیدواریم با حمایت، همراهی و همدلی مسئولان استانی و مدیران شهری تبریز با برگزارکنندگان، دوره دوم این جشنواره فیلم در شهر زیبا و تاریخی تبریز برگزار شود.
دبیر جشنواره ملی فیلم اقوام افزود: با توجه به اینکه خلاقیت و نوآوری در این رویداد برای ما اهمیت بسیاری دارد، می‌خواهیم جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در جایگاه و فضای متفاوت با دیگر جشنواره‌ها برگزاری کنیم. بر این اساس تصمیم گرفتیم نخستین دوره آن را در بنیاد ایران‌شناسی که معماری زیبا و فضای مناسب و بکری دارد، برگزار شود.
تبریزی با ارائه جزئیات زمان برگزاری این جشنواره تاکید کرد که اردیبهشت‌ ماه فرصت مناسبی است تا جشنواره از ظرفیت فضاهای داخلی و محیط‌های بیرونی بهره‌مند شود. از این‌ رو زمان برگزاری بین ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۳ تعیین شده است.
دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی یادآور شد: بنیاد ایران‌شناسی و موسسه فرهنگی هنری فصل هنر به‌ عنوان متولیان این رویداد قصد دارند تا ترتیبی اتخاذ کنند که جشنواره در دوره‌های بعد به‌صورت گردشی در تمام مناطقی از کشور که اقوام ایرانی در آن زندگی می کنند، به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.
نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات