شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

در پی شهادت بیش از ۹ هزار زن فلسطینی

ایران خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در آستانه روز جهانی زن (هشتم مارس) با اشاره به شهادت بیش از ۹ هزار زن فلسطینی به دست رژیم اسرائیل، خواستار اخراج این رژیم از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: «در روز جهانی زن، توانمندسازی زنان و تقویت حقوق آنها مستلزم رسیدگی به بی عدالتی‌ها است».
نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: «بیش از ۹ هزار زن فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در میان انفعال شورای امنیت سازمان ملل کشته شدند.  باید جلوی اشغال کرسی های سازمان ملل توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی گرفته شود».
وزارت بهداشت غزه در یکصد و پنجاه و سومین روز از جنگ اسرائیل در غزه اعلام کرد شمار شهدای تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ آبان ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر  و تعداد مجروحان به  ۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر رسیده است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، یکر شماری از شهدای فلسطینی  در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده است و به دلیل حملات مستمر رژیم اسرائیل، نهادهای امداد رسان قادر به انتقال آنها نیستند.
بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات