شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معجزه‌های زندگی: معجزه در درون توست (کتاب ششم)

جیم ران در کتاب معجزه‌های زندگی می‌گوید: در انسان توانایی خارقالعاده‌ای است که می‌تواند با آن دقیقاً به آنچه باید داشته باشد، برسد. ولی تفاوتی بین «باید» و «خواستن» است. بهترین انگیزه خودانگیختگی است. یکی می‌گوید، «ای کاش یکی بیاد و من را هُل دهد.» حالا اگر یکی پیدایش نشد چی؟ باید برنامۀ بهتری برای زندگی خود داشته باشید.

کتاب و ادبیات- رمزگشانیوز؛ جیم ران، سال‌هاست که به عنوان تأثیرگذارترین متفکر زمان ما، مورد احترام است. وی پرورش‌دهنده و انگیزه‌دهندۀ یک نسل کامل از مربیان رشد شخصی، و نیز صدها مدیر از شرکت‌های برتر آمریکا است. 

معرفی نویسنده
امانوئل جیمز ران که با نام کوتاه و مستعار جیم ران شناخته می‌شود، در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۰ در واشنگتن آمریکا به دنیا آمد. خانواده‌ او کشاورز بودند و تنها دارایی‌شان یک زمین کشاورزی بود. او در زمانه‌ای زندگی می‌کرد که هر فرزندی در بهترین حالت آینده‌ای شبیه به پدرش می‌داشت و تنها گزینه‌ای که برای او وجود داشت این بود که پا جای پای پدر خودش بگذارد. بنابراین تنها پیش‌بینی که درمورد جیم وجود نداشت این بود که در سی سالگی یک میلیونر و یک آموزگار مشهور شود!
جیم تا اواسط دهه‌ سوم زندگی‌اش مثل تمام افرادی بود که در اطراف خود می‌دید، کاری را می‌کرد که از والدینش یاد گرفته، روی زمینی کار می‌کرد که از خانواده‌اش به او رسیده بود، چیز زیادی از زندگی و عمق وقایع آن نمی‌دانست، درآمدی داشت به اندازه‌ تمام افرادی که می‌شناخت و سعی می‌کرد به همان اندازه هم خرج داشته باشد.
تا این که در بیست و پنج سالگی با آموزگاری به نام «اِرل شوف» (Earl Shoaf) آشنا شد و از بخت خوش استاد شوف پذیرفت تا جیم ران را به شاگردی قبول کند. یادگیری از استاد شوف برای جیم جوان شش سال طول کشید، اما نتایج خوبی را در پی داشت. او بعد از این مدت به اولین درآمد مستقل خود از حرفه‌ جدیدش (آموزگار توسعه‌ فردی و مهارت‌های زندگی) رسید. جیم ران خیلی زود استاد محبوبش را از دست داد، اما ایمان داشت که استاد شوف همیشه آرزو داشت که جیم را پرتلاش ببیند. به همین علت دست از تلاش برنداشت و در این نقطه متوقف نشد.
در سال ۱۹۶۳ بود که جیم ران اولین سخنرانی خود در سمیناری بزرگ را طراحی و برنامه‌ریزی کرد. برگزاری این سمینار یک نقطه‌ عطف و یک سکوی پرش برای جیم ران بود. چرا که او با درآمدی که از فروش بلیت برای این سمینار به دست آورد و همچنین اعتباری که از برگزاری یک سمینار چند هزار نفری نصیب او شد، جسارت و شجاعت پیدا کرد تا کسب و کار شخصی خودش را پایه‌گذاری کند. در همین سال بود که بیزینس شخصی جیم ران برای کمک به افراد در جهت رشد و توسعه‌ی فردی شکل گرفت و جیم ران از یک مدرس مشهور و پردرآمد تبدیل به یک مدیر و صاحب کسب و کار شد.
جیم ران در حالی که در اواسط دهه‌ی چهارم از زندگی‌اش بود، به یکی از پیشگامان عرصه‌ آموزش و صنعت خودیاری و توسعه‌ فردی بدل شد که بر زندگی میلیون‌ها نفر از مردم تأثیر گذاشت. او در کتاب‌هایی که می‌نوشت و در محتوای دوره‌ها و سمینارهایی که برگزار می‌کرد، با روش‌هایی خلاقانه به افراد ‌آموزش می‌داد که سبک زندگی و ابعاد آن را تغییر بدهند و از تغییر کردن وحشت نداشته باشند.

  





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات