شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چالش‌های بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ به روایت «وال استریت ژورنال»

نظرسنجی جدید روزنامه «وال استریت ژورنال» از افزایش نگرانی‌ شهروندان آمریکایی در مورد سن «جو بایدن» و مسائل مهمی از جمله مهاجرت و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده به عنوان چالش‌های اصلی این سیاستمدار دموکرات برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده پرده برداشت.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: نتایج نظرسنجی جدید «وال استریت ژورنال» حاکی از آن است که حدود ۳۱ درصد از رای‌دهندگان بر این باورند که وضعیت اقتصاد ایالات متحده طی ۲ سال گذشته، در بیشتر دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن، بهتر شده است که نسبت به نظرسنجی این روزنامه آمریکایی در ماه دسامبر (آذر/دی)، ۱۰ درصد افزایش داشته است. با وجود این «بهبود جزئی» در دیدگاه رای‌دهندگان آمریکایی نسبت به اقتصاد کشورشان، نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده همچنان ادامه دارد و بیش از دو سوم از رای‌دهندگان نسبت به پیشی گرفتن تورم از رشد درآمدشان، ابراز نگرانی می‌کنند.
از سوی دیگر، رای‌دهندگان همچنان نگرانی سن و توان رهبری بایدن هستند. بخش قابل توجهی یعنی ۷۳ درصد، بایدن را پیرتر از آن می‌دانند که بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور آتی آمریکا انتخاب شود و [این موضوع] بر جایگاه کلی او تأثیر می‌گذارد.
در یک رقابت احتمالی پایاپای بایدن و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ترامپ با ۴۷ درصد حمایت در مقایسه با ۴۵ درصد بایدن، پیشتاز است، در حالیکه موضوع مهاجرت اکنون یکی از نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان است.
نظرسنجی «وال استریت ژورنال» نشان می‌دهد که بهبود اقتصاد، کمی به بایدن [برای انتخاب مجدد] کمک می‌کند، اما توجه رای‌دهندگان به سمت مهاجرت که موضوعی چالش‌برانگیز برای دولت فعلی آمریکا است، معطوف شده است.
بر پایه این گزارش، بحران مهاجرتی به یکی از دغدغه‌های اصلی رای‌دهندگان آمریکایی تبدیل شده است و از نظر اهمیت موضوع، از اقتصاد پیشی گرفته است و ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی، آن را موضوعی مهم می‌دانند.
علاوه بر این، مخالفت بایدن با مدیریت مهاجرت و درگیری رژیم اسرائیل و حماس همچنان بالاست و چالش‌هایی را برای انتخاب مجدد او در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده ایجاد می‌کند.
گفتنی است تعداد پناهجویانی که از مرز آمریکا و مکزیک عبور می کنند در دهه گذشته افزایش یافته و این موضوع نگرانی خاصی را برای مقامات مهاجرت فدرال، دولت و نمایندگان کنگره ایجاد کرده است.
نگرانی‌ها درباره این موضوع تا جایی است که نامزدهای انتخاباتی جمهوری‌خواه و دموکرات به موضوع مهاجرت و نحوه مدیریت مهاجران به عنوان یکی از موضوعات اساسی مورد بحث در کمپین‌های خود می‌پردازند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات