شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکران جشنواره‌ای چهار فیلم کوتاه ایرانی در آمریکا

چهار فیلم کوتاه از ایران برای حضور در جشنواره فیلم‌های کوتاه آمریکایی انتخاب شدند و در اوهایو به نمایش در می‌آیند.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ مهر نوشت: چهار فیلم کوتاه از ایران در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه Short. Sweet. Film Fest انتخاب رسمی شدند و در بخش بین المللی فیلم‌های درام در مجموعه «سینماهای اطلسِ» اوهایو آمریکا به نمایش در می آیند.
فیلم‌های کوتاه «حریم» به تهیه کنندگی پیمان شاه محمدی، علیرضا نظارت و کارگردانی حسین بابائیان، «مصطفی» به تهیه کنندگی مشترک پیمان شاه محمدی، علیرضا تیموری و کارگردانی علیرضا تیموری، «منفیِ ۳۶۲۵» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین بابائیان و فیلم کوتاه «بیست دقیقه سکوت» به تهیه کنندگی دانشگاه هنرهای استکهلم سوئد (که از معتبرترین و بزرگترین مدرسه فیلم در اروپا و اسکاندیناوی محسوب می‌شود) و کارگردانی علیرضا تیموری فیلم‌هایی هستند که به نمایش گذاشته می‌شوند.
پیمان شاه محمدی تهیه کننده و مدیر پخش بین المللی فیلم‌ها در مورد اهمیت و دستاورد مهم این جشنواره توضیح داد: امسال Short. Sweet. Film Fest از تمامی آثار پذیرفته شده به شکلی خلاقانه حمایت می‌کند و بدین منظور با پلتفرم Cinevite همکاری دارد. این پلتفرم به فیلمسازان اجازه می‌دهد برای تعامل با مخاطبان در جشنواره‌های فیلمی که فیلم‌هایشان در آنجا پذیرفته و نمایش داده می‌شود، حضور پیدا کنند تا در معرض دید قرار بگیرند و مخاطبان بیشتری را جذب کنند.
وی در ادامه گفت: بنابراین یکی از راه‌های جدیدی که من به فیلمسازان مستقل برای جذب سرمایه و بودجه فیلم مستقل پیشنهاد می‌کنم، تحقیق و مطالعه در مورد پلتفرم‌ها و همکاری آنها با جشنواره‌هایی است که در طول سال برگزار می‌شود. این موضوع می‌تواند بخشی از بودجه مورد نیاز فیلمساز را تأمین کند. از طرفی تنوع آثار از نظر ژانر و مضمون و همچنین قصه گویی در بین فیلم‌های ایرانی، باعث شده است تا داوران و مخاطبان در سراسر جهان، از این آثار استقبال کنند.
وی درباره ویژگی این جشنواره یادآور شد: جشنواره فیلم بین المللی Short. Sweet بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه در شهر کلیولند، اوهایو آمریکا است که بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه محلی، ملی و بین المللی را به نمایش می‌گذارد و انتظار می‌رود جشنواره در سال ۲۰۲۴ بر اساس شهرت خود به عنوان یکی از جشنواره‌های فیلم که بیشترین بازبینی را در منطقه داشته است، معرفی شود.
شاه محمدی در پایان عنوان کرد: تاریخ برگزاری جشنواره از بیست و هشتم فوریه تا سوم مارس ۲۰۲۴ برابر نهم تا سیزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ است و مجموعه «سینماهای اطلس» دارای متنوع‌ترین گزینه‌های تماشا Real ،۳D، با رویکردی حمایتی از اکران فیلم‌های مستقل و خارجی واقع در میدان شاکر شهر کلیولند اوهایو میزبان این رویداد است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات