شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فراخوان سیزدهمین پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

فراخوان سیزدهمین دوره پروژه‌ ملی جامع آموزش نمایشنامه‌نویسی چهارفصل تئاتر ایران با عنوان «آفریننده‌ ریشه‌ها؛ تبلور فرهنگ عامه در تئاتر» منتشر شد.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از همه علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسی دعوت کرد، ایده‌های موجز خود را تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، برای شرکت در سیزدهمین دوره پروژه چهار فصل تئاتر ایران با عنوان «آفریننده‌ی ریشه‌ها؛ تبلور فرهنگ عامه در تئاتر»، ارسال کنند.
در متن این فراخوان چنین آمده است: «فرهنگ عوام در کشور صاحب فرهنگ و سنت خیزِ ایران، همواره آبشخور آثار اصیل چشمگیری در حوزه‌ تئاتر و سینما و البته ادبیات این سرزمین بوده و خواهد ماند. هنوز بر این باوریم که تبلور جلوه‌های متنوع و فرهنگ‌عامه در جهان تئاتر و توجه به قابلیت‌های نمایشی آنها در دل نمایشنامه‌نویسی معاصر ما جای خالیِ بسیاری از عناصر دیگر را پر خواهد کرد و جلوه‌اش جلوه‌ای پویا و پرتلالو خواهد بود.
در سیزدهمین گام از نوشکفتنِ پروژه‌ جامع ملی آموزش درام‌نویسی به علاقه‌مندان خارج از پایتخت، بر آن شدیم تا عاشقانه و خالصانه از دست‌هایی که توان قلم گرفتن و نوشتن بر صفحه‌ صحنه را دارند، بخواهیم که این بار درنگشان را در تداوم و پیوستگی با فصل پیشین، روی شناسایی وجوه نمایشی این عناصر با توجه به اقلیم و زیست‌بوم خود صاحب‌قلم و راه دادن آنها به ساختار و ساختمان اثر، قرار دهند.
پس، بدین‌وسیله از تمام یاران و همفکران علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی و حضور در فرآیند این پروژه دعوت می‌کنیم که ایده‌های مختصر خود را (تا سقف یک صفحه) تا ۱۵ فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه‌ دائمی این پروژه یعنی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری از طریق نشانی الکترونیک ۴fasl.drama@gmail.com ارسال کنند تا پس از تأیید اعضای هیات‌ علمی فصل، نگارش نسخه‌های کامل شده‌ اولیه‌شان را آغاز کنند تا گام‌های بعدی یعنی کارگاه و اصلاح و بازنویسی و سر آخر چاپ و در نتیجه، ارائه و نشرش در سرتاسر ایران را تجربه کنند.
باشد که جان و تن و ذهن و روان ایران و ایرانی و باورها و اندیشه‌هایشان همواره با تمام ریشه‌های ملی، دینی، تاریخی و مذهبی‌اش پویا و پرحاصل بماند».



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات