جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هشدار مدیرعامل آب منطقه ای البرز در آستانه فصل بهار؛

وقوع سیلاب‌های مخرب در استان دور از ذهن نیست

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز نسبت به بارش باران، رگبار، آذرخش و سیلابی شدن رودخانه های استان طی روزهای آتی هشدار داد و اعلام کرد: تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه ها ممنوع است و شهروندان باید مراقب باشند.

به گزارش رمزگشا   داود نجفیان گفت: با توجه به شرایط بارشی در آستانه فصل بهار، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل های استان البرز دور از ذهن نیست.
وی با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگران که در این روزها قصد تفریح در حاشیه سدها، اطراف رودخانه‌ها و مسیل های استان البرز را دارند، باید نسبت به هشدارهایی که توسط سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود توجه جدی داشته باشند.

نجفیان با بیان اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای البرز به منظور پایش رودخانه‌ها و سیلاب احتمالی حضور میدانی دارند افزود: توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای مسئولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار بگیرد.

وی همچنین یادآور شد: بنرهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری نیز توسط این شرکت نصب شده است که شهروندان باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با توجه به بارندگی های پیش رو و خطر سیلابی شدن رودخانه های استان البرز تاکید کرد: از کلیه هم استانی ها و گردشگران خواهشمندیم از نزدیک شدن به حریم رودخانه ها، سدها، تاسیسات آبی، کانال ها و مسیل ها جداً خودداری کنند.
وی با اشاره به افزایش حجم و سرعت رودخانه ها با توجه به بارش های پیش رو و ذوب شدن برف ها هشدار داد و گفت: با توجه به بارش رحمت الهی برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی از مردم عزیز تقاضا داریم از هرگونه ورود به بستر و حریم رودخانه ها و تاسیسات آبی البرز اکیداً خودداری کنند.
نجفیان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه سالانه تعدادی از افراد بخصوص کودکان و نوجوانان بدون توجه به هشدار آب منطقه ای از جمله عدم توجه به تابلو های هشدار دهنده و تذکرات ماموران و ... در رودخانه ها،کانالها و مخازن سدها غرق می شوند.
وی از خانواده ها درخواست کرد به منظور جلوگیری از بروز چنین حوادث ناگواری مراقب فرزندان خود باشند و افزود: لحظه ای غفلت می تواند منجر به غرق شدن عزیزان شود لذا انتظار میرود والدین گرامی با درایت و توجه کافی، اوقات خوش و به یاد ماندنی خود را تلخ نکنند.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات