جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر کرج:

معابر با ارزش تاریخی کلانشهر کرج احیا شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به اهمیت موضوع معابر با ارزش تاریخی کلانشهر کرج باید احیا شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ حسین مهاجری ظهر یکشنبه در چهارمین جلسه کارگروه بررسی طرح تفصیلی آتی شهر که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و معاونت و مدیران ارشد شهرسازی و مشاورین طرح برگزار شد، اظهار کرد: در طرح تفصیلی باید در زمینه توزیع شبکه معابر با رعایت آئین نامه طراحی راه‌های شهری و مقررات شهرسازی و معماری مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری کشور و با دقت نظر کاهش تأثیر ترافیک بر شبکه کلی معابر و بر اساس نیاز ترافیکی بیست ساله آتی شهر اقدام شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج در خصوص احیای معابر با ارزش تاریخی این کلانشهر گفت: شهرداری می‌بایست با توجه به اهمیت معابر، بالاخص حد فاصل پل حامی تا بلوار شورا را به جهت وجود بناهای ارزشمند تاریخی موجود و نحوه اتصال و رعایت استانداردهای سلسله مراتب در جهت روان سازی و کاهش تأثیر ترافیک و دسترسی آسان در این بافت اقدامات مؤثر انجام دهد.

در این جلسه ضمن بررسی مغایرت‌های سلسله مراتب طرح جامع کرج با وضع موجود در جلسه قبلی، تأثیرات آن در معابر شهری آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت بود نظراتی ارائه شد.

در ادامه علاوه بر موضوعات مطروحه پیرامون شبکه معابر شهر کرج، نحوه احصا معابر وضع موجود و اتصال آن به معابر شریانی درجه یک مورد سوال اعضای محترم و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات