پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

به همت خانه قرآن «مهراندیشه» و همکاری کانون فرهنگی «اسرا» برگزار شد؛

 جشن روز دختر در فردیس برگزار شد

به مناسبت گرامی‌داشت ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر جشن ویژه‌ای در سالن ایثار شهرستان فردیس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری امید بانوان؛ «فاطمه نجار» کارشناس ارشد مشاوره مدیریت خانه قرآن «مهراندیشه» ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) بیان کرد: در این جشن که روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت با حضور امام‌جمعه محترم، اعضای شورای شهر و مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی فردیس برگزار گردید، تلاش شد روز خوبی برای کودکان رقم بخورد.

 وی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام دین آرامش و شادی است و چه خوبست در راستای اعتلای ارزش‌های آن اعیاد اسلامی را جدی بگیریم، ضمن اشاره به حدیث «اَلْبَنَاتُ حَسَنَاتٌ وَ اَلْبَنُونَ نِعَمٌ؛ دختران حسنه و پسران نعمت هستند»، اظهار داشت: در راستای ارج‌نهادن به هر دو گروه سنی ما جشن روز دختر را نه فقط مختص دختران که با حضور پسران در رده سنی کودکان برگزار کردیم.

 نجار در تشریح بخش‌های مختلف این برنامه گفت: در این مراسم که خاص رده سنی کودک برگزار شد و معاونت سازمان تبلیغات اسلامی فردیس نیز اجرای کودک را به عهده داشت، از گروه هنری ویژه کودکان و عروسک‌گردان‌ها دعوت به عمل آمد تا ساعاتی شاد و دلپذیر برای میهمانان فراهم آورند. برگزاری مسابقه از دیگر بخش‌های این مراسم بود و پایان‌بخش این برنامه شاد و مفرح نیز عکس یادگاری بود که بدرقه مسیر  روشن آینده‌سازان کشور شد.

مدیر خانه قرآن «مهراندیشه» همچنین از  هم‌خوانی غزلی از لسان‌الغیب. حافظ شیرازی. توسط دختران زیر 7 سال در این مراسم خبر داد و گفت: هدف این بود به جای اینکه کودکان شعرهای کم محتوای مرسوم را حفظ کنند، در کنار حفظ قرآن، اشعار مفاخر ادبیات پارسی را بیاموزند. اینکه دختران ِ کوچک به زیبایی اشعار حافظ را فراگرفتند نشان از هوش سرشار نسل امروز و مسئولیت ما در قبال آنان دارد.

فاطمه نجار در ادامه با بیان اینکه آینده کشور در دست همین کودکان است، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی روی کودکان بیشترین اثر را روی آینده جامعه خواهد داشت؛ چرا که قلب کودک آماده پذیرش انواع گفتار، رفتار و کردار است. پیامبر اکرم (ص) نیز در این زمینه فرمودند: حکایت کسی که در کودکی می‏‌آموزد، همچون نقشی است که روی سنگ کنده می‏شود. بنابراین، کار تربیتی و آموزشی در این مقطع سنی باعث پیشگیری از بسیاری مشکلات در دوران نوجوانی و جوانی می‌شود در نتیجه ما باید حوزه کودک را بیش از پیش جدی بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعد از بحران کرونا، کودکان آسیب‌های فراوانی دیدند و ما به عنوان متولیان فرهنگ جهت بهزیستی روحی و روانی کودکان موظف هستیم فضاهای تربیتی شادی برایشان ایجاد کنیم تا در محیطی سالم هم بیاموزند و هم خوشحال باشند. متاسفانه کار فاخر در حوزه کودک کم مورد حمایت قرار می‌گیرد. تولیدات مذهبی ویژه کودکان یا کم است یا متناسب با سلیقه نسل امروز نیست. تعداد زیادی از معلمان و مربیان دنبال تولیدات محتوایی مذهبی که مورد توجه و علاقه کودکِ امروز باشند ناامید می‌شوند.

کارشناس ارشد مشاوره مدیریت خانه قرآن «مهراندیشه» در ادامه با بیان اینکه امروز کودکانِ هوشمندِ ما در معرض آسیب انواع پیام‌های مخرب رسانه‌ای هستند و ما باید با حوصله و متناسب با روش‌های به‌روز سلیقه آنها را به سمت صحیحی هدایت کنیم، تصریح کرد: ما در خانه قرآن «مهراندیشه» تلاش کردیم کارفرهنگی با هنر گره بخورد و ضمن دعوت از گروه هنری ویژه کودکان و برگزاری مراسم شادی، مفاهیم اسلامی را به کودکان منتقل ‌کنیم.

فاطمه نجار در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌های متولی فرهنگ بتوانیم شبکه منسجمی برای کارفرهنگی موثر ویژه کودکان ایجاد کنیم تا در برابر هجمه فرهنگ بیگانه پاسخگوی نیاز نسل امروز باشیم.

 گفتنی است این برنامه به همت خانه قرآن «مهراندیشه» و با همکاری کانون فرهنگی «اسرا» برگزار شد.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات