شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 محمد اسدیان:

روسای برخی سازمان های شهرداری به وظایف خود آشنا نیستند

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: موضوع مهم این است که روسای برخی سازمان ها به وظایف خود آشنا نیستند در حالی که انتظار ما از آن مجموعه آشنایی مدیران با حوزه وظایف آن هاست.

به گزارش رمزگشانیوز؛ محمد اسدیان در نطق پیش از دستور یکصد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر با اشاره به سوالاتی که وی از شهردار کرج در صحن علنی شورا داشته است، اظهارداشت: آقای شهردار پاسخ به سوالات بنده را منوط به آینده کرد و یکی از قول هایی که از سمت وی داده شد، ارزیابی عملکرد و رعایت شرایط احراز در پست های سازمانی بود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: اعضای هیئت امنای مرکز پژوهش ها طبق ماده چهار اساسنامه این مرکز، موظف به ارزیابی عملکرد مدیران و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات هستند.

اسدیان تصریح کرد: در این رابطه نامه ای به شهردار کرج مبنی بر ارائه لیست انتصابات صورت گرفته توسط وی، سوابق کاری، مدارک تحصیلی و مستندات مربوطه ارسال و پس از دریافت لیست، مشخص شد، شرایط احراز در این پست ها رعایت نشده و تذکری نیز در این رابطه داده شد.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: این موضوع به معنای ضایع کردن زحمات کمیته انتصابات نیست اما ترس ما از این است که مفهوم شایسته گزینی در این شهر با برخی مطالب سلیقه ای مصادره و به نوعی واژه سوزی شود که این موضوع، نگران کننده است.

وی با بیان اینکه روسای برخی سازمان ها به وظایف خود آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: چنانچه مشاهده کنیم روند کمیته شایسته گزینی به سمت و سویی که مورد انتظار است، پیش نمی رود، در جلسات بعدی به صورت واضح و شفاف، بیان می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سازمان های نظارتی در گذشته نامه نگاری های لازم در این زمینه را انجام داده و شهردار کرج را ملزم به اجرای موارد مطروحه در نامه وزارت کشور کرده اند، یادآور شد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده تا بررسی شود چند درصد از پست های واگذار شده در این سازمان مطابق با شرایط احراز بوده است.

اسدیان با اشاره به شرح وظایف مدیران در اساسنامه سازمان، تاکید کرد: نحوه انتصاب و مدارک مربوطه در سازمان های دیگر شهرداری نیز در جلسات بعدی تک تک بررسی می شوند و موارد خلاف آن مورد پیگیری قرار می گیرند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات