جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 استاندار البرز:

ساخت و ساز های غیرمجاز مشمول انشعابات قانونی نمی‌شوند

استاندار البرز گفت: واگذاری انشعابات (آب، برق و گاز) به ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از بافت روستا و اراضی کشاورزی و باغی، غیرقانونی است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی وضعیت انشعابات استان البرز با تاکید براینکه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مقابله می شود، افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، اعطای انشعابات موقت به سکونتگاه ها و محله های شکل گرفته از سنوات قبل، منع قانونی ندارد.

وی ادامه داد: انشعاب برای ساخت و سازهایی که براساس پروانه و خارج از ضوابط در شهرها صورت گرفته، باید مورد بررسی قرار گیرد و ضرورت دارد استحکام بنا توسط متخصصان، طبق قانون تایید شود.

عبداللهی گفت: شهرداری ها و دستگاه های خدمات رسان استان می توانند طی تعاملی سازنده و خرد جمعی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت انشعابات و رسیدگی به درخواست های مردمی اقدام کنند.

وی افزود: در این خصوص باید به اقشار کم درآمد جامعه و محله های محروم استان توجه ویژه ای داشته باشیم و بدنبال راهکار قانونی برای حل مسایل باشیم.

استاندار البرز در نشست کمیسیون ماده پنج استان البرز در تیرماه سالجاری نیز گفته بود، کوتاهی شهرداران استان در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز پیگیرد قانونی برای این افراد خواهد داشت.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات