پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهارت‌های کاسبی حرفه‌ای

به باور من وضعیت بازار آن اندازه که همه می‌گویند خراب نیست.چون که عمده مشکل را در نوع اداره کردن کسب و کار می‌دانم.

کتاب و ادبیات- رمزگشانیوز؛ "به باور من وضعیت بازار آن اندازه که همه می‌گویند خراب نیست.چون که عمده مشکل را در نوع اداره کردن کسب و کار می‌دانم.
متاسفانه اکثر کسب و کارها در ایران و به خصوص مغازه‌ها به شکلی سنتی اداره می‌شوند و بر پیش فرض‌هایی از گذشته استوارند که در عصر حاضر کارایی خود را از دست داده‌اند.
بهتر است که بپذیریم شرایط فعالیت در بازار و کاسبی کردن نسبت به گذشته تفاوت‌های زیادی داشته و ما نسبت به این تغییرات جا مانده‌ایم....
این ‌کتاب به شما عزیزان کمک می‌کند تا اگر به فکر راه‌انداری مغازه خود هستید به شکلی حساب شده و آگاهانه این قدم را بردارید و همچنین به عزیزانی که در حال حاضر مغازه‌ای را اداره می‌کنند کمک می‌کند تا از کسب و کار سنتی ناکارآمد فاصله بگیرند و با مجهز شدن به اصول ،روش‌ها،تکنیک‌ها،و ابزارهای مدیریتی،فروش خود را افزایش دهند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند."

نوزایی و بارش فکری...
جملات بالا لُب کلام و چکیده کتاب "کاسبی حرفه‌ای" به قلم صمیمی "سعید محمد صالحی" جوان دوست داشتنی، مثبت‌نگر ،صاحب تفکر سیستمی و تفکر انتقادی است که پسا بازنشستگی در "بنیاد فرهنگی آموزشی نصر" با این جوان مبادی آداب آشنا شدم.اصولا عاشق آدمهایی هستم که چیزی به دانسته‌هایم بیفزایند راستش بارش فکری و فوران ایده‌های نو نویسنده کتاب حس جوانی و نوزایی را در وجودم قلقلک می‌دهند‌.
کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای پیش‌رو با مقدمه مولف شروع و برای ارتباط‌گیری موثر و تقویت حس هم‌ذات‌پنداری، ادبیات کتاب به زبان محاوره‌ای نزدیک و گاها مماس می‌شود.انتخاب این نوع زبان از منظر ارتباط گیری نقطه قوت و از نظر حرفه نویسندگی یک نقیصه محسوب می‌شود‌.

موفقیت تصادفی نیست
کتاب آمیزه‌ای از مطالعات عمیق و تخصصی همراه با تلفیق تجربیات عینی و مکاشفات روحی و روانی مولف است.
تورق منابع استفاده شده و ارجاعات نویسنده نشان از گستردگی مطالعه و پژوهش‌محور بودن مجموعه دارد.
به زعم راقم فارغ از زبان صمیمی، مهمترین امتیاز کتاب برای مخاطبان خاص(کاربردی،میدانی و عینی بودن) مباحث می‌باشد‌. یک کاسب نوپا و یک علاقمند به راه‌اندازی کسب و کاری مدرن و موفق می‌تواند با غور در فصول کتاب، ضریب نفوذ و تلورانس(موفقیت و بینش و نگرش) خود را ارتقا و تعالی بخشد.

معجزه در راه است...
کتاب فاخر و کاربردی کاسبی حرفه‌ای متولد ۱۳۹۸ دارای استراتژی عملیاتی و گفتمان کاربردی بوده و مشتمل بر سه فصل زیر است.
نگرش‌ها و باورهای غلط در کاسبی
انتخاب هوشمندانه و فصل سوم شامل راهکارهای پیشنهادی مولف برای عبور منطقی،معصومانه از لابه‌لای چالش‌های بازار متلاطم با کمترین هزینه می‌باشد.
آگاهی از  تیپ‌های شخصیتی مشتری و فروشنده،تجهیز و تسلیح به الزامات کسب و کار مدرن،تکنیک‌ها،توجه به ذائقه مخاطبان و... می‌توانند به عنوان قطعات پازل موفقیت در تکمیل هم، به مثابه کاتالیزوری در توسعه کسب و کار با امکانات موجود معجزه نماید.
این مهم در لال‌به لای سطور و پاراگرف‌های کتاب به ویژه در فصل دوم به صورت نامحسوس و عالمانه جانمایی شده است.
مخاطبان و علاقمندان جوان و مشتاق جهش در کسب و کار را به شدت به خوانش، هضم و جذب مطالب کاربردی و تکنیکال کتاب توصیه موکد می‌نمایم.

رضا قاسم‌پور











 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات