سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اخبار ویژه
رهبر انقلاب اسلامی حج را در جنبه مادی و معنوی، فریضه‌ای چند بعدی برشمردند و افزودند: در بُعد درونی و باطنی، ‌ذکر پروردگار به عنوان «منشأ حقیقی زندگی و عزم و اراده و تصمیم‌گیری‌های فردی، اجتماعی و ملی»، نکته برجسته همه مراحل و مواقف حج است.
رئیس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۳ درصد در فروردین‌ماه خبر داد و گفت: بر اساس این گزارش نرخ رشد پول که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافت.
رئیس‌جمهور گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان دوره‌ای پیش‌رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تحولات اخیر فلسطین و مقاومت غزه و کرانه بار دیگر ثابت کرد، از بین بردن مقاومت فلسطین و حماس، به عنوان یک حرکت آزادیبخش در مقابل اشغالگر، توهمی بیش نبود، چرا که رژیم اسرائیل یک دولت مشروع نیست، او فقط یک قدرت اشغالگر آپارتاید است و گذشت زمان نیز هرگز به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به هماهنگی‌هایی که بین مجلس و هیئت نظارت مجمع تشخیص بر سر موارد اختلافی در لایحه برنامه هفتم وجود دارد، اشاره کرد و گفت: بررسی این لایحه بدون شک پیش از پایان مجلس یازدهم به اتمام خواهد رسید.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان و حقوق بشر برافتاده است.
وزیر کشور با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می‌شود، گفت: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد.
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس مطرح کرد: حدود ۶ یا ۷ نفر برای ریاست مجلس دوازدهم فعال هستند و برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی اشخاص و نهادهای آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی و نقض فاحش حقوق بشر از طریق حمایت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به ویژه مردم نوار غزه تحریم می‌شوند.
تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است، صبح امروز چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۱۲) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.
همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: خلیج همیشه فارس نماد اقتدار ایران است، در شروع ٨ سال دفاع مقدس نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر ۶٧ روز توانست استیلای دریایی خود را به دشمن تحمیل و نیروهای بعثی را از صحنه حذف کند.