شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
اخبار ویژه
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از بهره‌مندی حمایتی ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با اجرای قانون جهش تولید خبر داد.
در اولین نشست سران سازمان‌های زمین‌شناسی کشورهای عضو بریکس، برای راه‌اندازی پلتفرم زمین‌شناسی به عنوان مکانیزم همکاری متقابل سازمان‌های زمین‌شناسی عضو بریکس تفاهم شد.
دهمین جشنوارۀ «علم برای همه» موزه ملی علوم و فناوری ایران برای دریافت آثار علاقه‌مندان به این جشنواره در بخش نقاشی با عنوان «زندگی محلی در سال ۱۴۵۰» در همه رده‌های سنی فراخوان داد.
مرکز مدیریت راهبردی افتا با صدور بخشنامه‌ای چگونگی فعالیت سامانه‌ها و سکوهای خارجی و عرضه محصولات حوزه امنیت را مشخص کرد.
نشست شورای ملی راهبری هوش مصنوعی با حضور سرپرست ریاست جمهوری و معاون علمی رئیس‌جمهور در سازمان ملی هوش مصنوعی برگزار شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی تماس تصویری بدون اینترنت در اپراتورهای اصلی خبر داد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه انتخابات در امنیت کامل سایبری برگزار شد، گفت: در حوزه امنیت سایبری ما در ۶ ماهه دوم سال گذشته با حجم حملات سایبری برابر با سه سال گذشته روبرو بودیم و جز چند مورد، صدها حمله دشمن در این مدت مهار شد.
متاپلتفرمز اعلام کرد ممنوعیت واژه «شهید» را پس از بررسی یک ساله هیات نظارت لغو می‌کند.
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات از بسته هدیه اینترنت رایگان ۱۰ گیگابایتی به مردم خبر داد.
بر اساس آخرین اعلام مرکز ثبت دامنه کشوری تا کنون یک میلیون و ۶۳۶ هزار ۷۵۶ دامنه فعال فارسی به ثبت رسیده که در این میان پسوند دات‌آی‌آر (ir.) بیشترین دامنه‌ فعال را دارد.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها به شدت افزایش یافت.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از اختصاص ظرفیت یک هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی در برنامه برش استانی اصفهان خبر داد.
وزیر ارتباطات از ارتقاء ۷۱ درصدی سرعت اینترنت همراه و افزایش ۶۵ درصدی سرعت اینترنت ثابت در دولت سیزدهم خبر داد.


یادداشتی به قلم الهام آمرکاشی
فضای مجازی و حرکت بر لبه پرتگاه