پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 رییس اورژانس البرز تاکید کرد

خوددرمانی آنفلوآنزا ممنوع

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره به افزایش بیماران با علائم آنفلوآنزا در این استان گفت : این گونه بیماران برای جلوگیری ازسخت شدن تشخیص و ایجاد عوارض دیگر، خوددرمانی نکنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ دکتر احمد مهدوی اظهار داشت: با توجه به تشابه علائم سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا، بیماران باید با تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.

وی بیان داشت: خوددرمانی بیماری ها ممکن است  به  عوارض دیگری بیانجامد ضمن آنکه کار تشخیص و درمان را سخت تر خواهد کرد.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره وضعیت بیماری آنفلوآنزا و کرونا در استان گفت:  اکنون آمار و ارقام بیانگران افزایش شمار مبتلایان به آنفلوآنزا در استان است.

وی  تاکید کرد: با توجه به اینکه علائم سه بیماری سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا مشابه است راه های پیشگیری از این بیماری ها را رعایت کنند.

 رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز  بیان داشت: علائم تب، درد بدن، ضعف بیحالی، عطسه و سرفه اکنون در استان البرز شایع است ضمن آنکه شدت علائم آنفلوآنزا  در ۷۲ ساعت اول ابتلا شدیدتر است .

مهدوی  مصرف مایعات شامل ‌آب، ‌آب میوه طبیعی و چای را برای مبتلایان به آنفلوآنزا ضروری دانست و گفت: عدم حضور در مراکز پرجمعیت مهمترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی گفت: مبتلایانی که در خانواده خود  دارای افراد سالمند و بیماری زمینه ای هستند باید فاصله خود را از این افراد بیشتر کنند چرا که این افراد آسیب پذیر هستند.

مهدوی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دست ها توصیه می‌شود و اگر افراد علائم بیماری ندارند در مراکز پرجمعیت مانند مدارس، دانشگاه ها و مراکز نگهداری سالمندان از ماسک استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که عوارض بیماری تشدید و به گلو درد و عفونت های ریه انجامید بیماران  در اسرع خود به پزشک مراجعه نمایند.

مهدوی یادآور شد: ابتلا به آنفلوانزا در کودکان شایع تر از بزرگسالان است ضمن آنکه واکسن آنفلوانزا برای تمام گروه های سنی توصیه نمی شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات