printlogo


 رییس اورژانس البرز تاکید کرد
خوددرمانی آنفلوآنزا ممنوع
خوددرمانی آنفلوآنزا ممنوع
کد خبر: 9984
رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره به افزایش بیماران با علائم آنفلوآنزا در این استان گفت : این گونه بیماران برای جلوگیری ازسخت شدن تشخیص و ایجاد عوارض دیگر، خوددرمانی نکنند.
به گزارش رمزگشانیوز؛ دکتر احمد مهدوی اظهار داشت: با توجه به تشابه علائم سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا، بیماران باید با تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.

وی بیان داشت: خوددرمانی بیماری ها ممکن است  به  عوارض دیگری بیانجامد ضمن آنکه کار تشخیص و درمان را سخت تر خواهد کرد.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره وضعیت بیماری آنفلوآنزا و کرونا در استان گفت:  اکنون آمار و ارقام بیانگران افزایش شمار مبتلایان به آنفلوآنزا در استان است.

وی  تاکید کرد: با توجه به اینکه علائم سه بیماری سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا مشابه است راه های پیشگیری از این بیماری ها را رعایت کنند.

 رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز  بیان داشت: علائم تب، درد بدن، ضعف بیحالی، عطسه و سرفه اکنون در استان البرز شایع است ضمن آنکه شدت علائم آنفلوآنزا  در ۷۲ ساعت اول ابتلا شدیدتر است .

مهدوی  مصرف مایعات شامل ‌آب، ‌آب میوه طبیعی و چای را برای مبتلایان به آنفلوآنزا ضروری دانست و گفت: عدم حضور در مراکز پرجمعیت مهمترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی گفت: مبتلایانی که در خانواده خود  دارای افراد سالمند و بیماری زمینه ای هستند باید فاصله خود را از این افراد بیشتر کنند چرا که این افراد آسیب پذیر هستند.

مهدوی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دست ها توصیه می‌شود و اگر افراد علائم بیماری ندارند در مراکز پرجمعیت مانند مدارس، دانشگاه ها و مراکز نگهداری سالمندان از ماسک استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که عوارض بیماری تشدید و به گلو درد و عفونت های ریه انجامید بیماران  در اسرع خود به پزشک مراجعه نمایند.

مهدوی یادآور شد: ابتلا به آنفلوانزا در کودکان شایع تر از بزرگسالان است ضمن آنکه واکسن آنفلوانزا برای تمام گروه های سنی توصیه نمی شود.
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/9984