پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹ مددجوی زندان رجایی شهرکرج حافظ کل قرآن کریم هستند

مدیر زندان رجایی شهر کرج با اشاره به گسترش برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و قرآنی در این زندان گفت: در زمان حاضر ۹ مددجوی زندان رجایی شهر با تلاش بی‌وقفه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ الله کرم عزیزی اظهار داشت: اکنون بیش از ۳۰۰ مددجوی این زندان در کلاس‌های حفظ یک جزء به بالا و مفاهیم قرآنی ، احکام و روخوانی حضور مستمر دارند.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۲۵۰ مددجو از برنامه‌های فرهنگی دارالقران این زندان بهره‌مند می‌شوند که ۶۱ نفر آن‌ها مشغول فراگیری حفظ قرآن هستند.

عزیزی  گفت: مددجویان در این دارالقران آموزش‌های علوم قرآنی در رشتههای حفظ، مفاهیم، اذان، تواشیح، قرائت و تجوید را فرا می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد که زندان رجایی شهر دارای یک دارالقران مرکزی است که مددجویان از آن برای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنند.

مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت: این آموزش‌ها نوعی آینده‌نگری با دیدگاه اصلاح گرایانه است زیرا تقویت اعتقادات مددجویان در ساختن مجدد زندگی و تلاش برای جبران فرصت‌های از دست رفته را به همراه دارد.

وی ادامه داد: فراهم کردن زمینه کسب علوم و معارف علوم قرآنی راه مناسبی برای اصلاح رفتارهای مددجویان است.

عزیزی یکی از ابزارهای اصلاحی در حین مدت حبس زندانیان را برگزاری کلاس‌های علوم و معارف قرآنی ذکر کرد و اظهار داشت: شرکت در کلاس‌های قرآنی می‌تواند علاوه بر پر شدن اوقات فراغت مددجویان زمینه متنبه شدن و بازگشت سعادتمندانه به جامعه را فراهم کند.

وی یادآورشد : مددجویان شرکت کننده در کلاس‌های فرهنگی با کسب امتیاز لازم می‌توانند از مزایای قانونی مانند مرخصی، عفو مشروط و تخفیف مجازات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات